2013. augusztus 19., hétfő

Házi szedres joghurt



Ebben a melegben mi igazából csak hideg, friss dolgokat kívánunk. 
Meleg, nehezebb étel szóba sem jöhet. 
Egész nap gyümölcsön élünk, vizet és joghurtot vedelünk,
esetleg a kertben összeszedegetett növényekből salátát készítek.
 A friss gyümölcsös joghurt igazi felüdülést hoz. 
Legyen az sűrű, kémes, gyümölcs darabokkal, avagy iható változat összeturmixolt gyümölccsel.
Természetesen, házi joghurtból.




Szedres joghurt ital





 Hozzávalók
 1 liter házi joghurt
0,5 liter víz
1-2 marék "útszéli" v. "házi" szeder
+
2 ek méz
csipetnyi őrölt kardamom


A szedret a vízzel összeturmixoltam, majd hozzáadtam a joghurtot és még megnyomtam a gombot, 
de csak néhány fordulat erejéig.
Csipetnyi kardamommal fűszereztem.
 Aki kért annak tettem hozzá mézet.




Rendszeresen, a délelőtt folyamán szoktam elkészíteni. 
Reggel amikor körbejárom a kertem és üdvözlöm a lakóit, akkor összegyűjtöm az "ajándékokat". 
Általában egy-két marék bogyós gyümölcs a nyár folyamán mindig akad, ha nem, 
akkor más gyümölcs vagy fűszer, gyógynövény, virág, ez-az.
Így-vagy úgy összekeverem a joghurttal, rétegezem  vagy összeturmixolom. 
Csavaros v. csatos üvegekbe töltöm és beteszem a hűtőbe. 
Amikor valaki megkívánja, akkor "csak" előveszi és issza, kanalazza. 
A gyermekemnél látom, hogy ennek hatalmas előnye van, hisz 14 éves korban még nem akar várni,
 hogy elkészüljön, akkor, azonnal akarja fogyasztani amikor megkívánja. 
Bár magam is szeretem megtalálni: fogyasztásra készen és hidegen :)

Natúr joghurt, így készítem: 






 



2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet - nekem ki készíti vajon elő? :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Muskátli Büfé!
      Hát én messze vagyok :) így azt javaslom, hogy Te is készítsd el előbb, mint enni szeretnéd és tedd a hűtőbe. Amikor eszedbe jut, vagy ideje van, nos akkor benyúlsz és megtalálod: figyelmesség Magadnak :)

      Törlés