2013. augusztus 9., péntek

Habanero, az ajándék



"Mérges" ajándékot kaptam Andreától a Sherpa konyhája szerzőjétől :)
Kicsit kalandos volt a postai útja, de épségben, erejéből mit sem veszítve megérkezett.




Szeretem a chilit, de óvatos duhaj vagyok. 
Kentem egy szelet finom házi kenyeret, túrókrémmel, amit a Fiam készített 
(megmutatom majd, mert roppant finom :) 
és nagyon-nagyon vékonyan szeleteltem rá a Habanero-ból.
Gondoltam tejtermék és a kenyér enyhíti a Kapszaicint, ha nagyon nem bírom, legfeljebb nem eszem tovább.
Bírtam. 
Nagyon is! 
Elképesztő finom gyümölcsös fűszeres íz bújik meg a kissé izzasztó (bár lehet, hogy a még mindig 40 fokos hőségtől gyöngyözött a szemem alatt...) ereje mögött.

A Habanero, a Scoville skála előkelő helyét foglalja el, a maga 300 000 a SHU értékével. 
A Habanero-ról itt olvashatunk.


 


A kertünkben termő chilikről és néhány érdekességről tavaly írtam:




Drága Andrea, nagyon köszönöm :)




2 megjegyzés:

  1. na most a bejegyzésed olvastán olyan éhes lettem, hogy máris megyek a konyhába és kenek egy szelet kenyeret, én ugyan nem túrókrémmel, hanem házi vöröslencse krémmel, Habanero nélkül...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marisz!
      Hű a Te vöröslencse krémedet én is szívesen megkóstolnám :) Fokhagymás vagy vöröshagymás "irány"?
      Egészségedre!

      Törlés