2013. szeptember 24., kedd

Jugoszláv kalács



Bevallom, amikor ezt a sós süteményt megláttam,  a neve keltette fel az érdeklődésem.
Kíváncsiságból mentem tovább megnézni a receptet, vajon mit takar a név.
A pozitív fogalmazás, s a látvány magával ragadott, rögtön döntöttem, hogy megsütöm. 
Nem bántam meg, mert a Családomnak (nekem is) nagyon ízlett.


 


A recepten egy kicsit változtattam, mert én nem használok margarint: kevesebb vajra cseréltem, így arányosan tojássárgáját is kevesebbet tettem bele.
A tészta kevesebb tejet vett fel nekem és élesztőt is kevesebbet tettem. Ennyi a változás, minden úgy jó ahogy van. A tetejükre nálam sajt, fehér szezámmag és fekete egész mák került.
Köszönöm szépen!




Jugoszláv kalács




Hozzávalók
500 g finomliszt
100 g rétesliszt
400 g tej
90 g olaj
30 g friss élesztő
3 ek (40g) cukor
3 mk (mokkáskanál) só
+
150 g teavaj
2 tojássárgája
2 mk só
+
tojásfehérje kenni
reszelt sajt
fehér szezámmag
fekete egész mák


 


A langyos tejben az élesztőt, 2 ek lisztet és a cukrot elkevertem, hagytam hogy felfusson. 
Hozzáadtam a liszteket és a sót, a tésztát dagasztottam, majd az olajat és készre dagasztottam. 
Letakartam és hagytam, hogy duplájára keljen.
Közben elkészítettem a krémet.
A vajat cseppet megolvasztottam, csak annyira hogy keverhető legyen (lágy legyen, de ha magától is lágy, akkor nem kell megmelegíteni). Habosra kevertem a 2 db tojássárgájával és a sóval.
A megkelt tésztát 3 felé osztottam és gyengéden cipót formáltam belőlük (már nem gyúrtam össze, tényleg csak gyengéden megformáztam).
Előkészítettem a magokat, a sajtot lereszeltem, kettő tepsire sütőpapírt borítottam.
A tésztákat kinyújtottam téglalap alakúra, egész vékonyra és egyenként az 1/3-1/3 krémet rákentem. 
Feltekertem, mint a bejglit.
Az ujjaim hegyét a tojásfehérjébe nyomtam és végigkentem a rudakat.
Megszórtam őket a magokkal és a sajttal.
Háromszög alakúra vágtam őket (összesen 36 db) és a tepsire sorakoztattam, 
úgyhogy legyen helyük megnőni.




Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra (légkeverés), amíg felmelegedett (18 perc) addig a konyhapulton pihentek, keltek is valamennyit.
Egyszerre raktam a két tepsit a sütőbe és 20 percre állítottam az órát. 
Ennyi idő alatt meg is sültek, 15 perc elteltével megcseréltem a két tepsit (az alsó felülre, felső alulra).










14 megjegyzés:

  1. Mági! Ezt én is kinéztem tegnap, de nem voltam ilyen gyors :-). Gyönyörűek, nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  2. Mági! Ezt én is kinéztem tegnap, de nem voltam ilyen gyors :-). Gyönyörűek, nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  3. Mági! Ezt én is kinéztem tegnap, de nem voltam ilyen gyors :-). Gyönyörűek, nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  4. Mági! Ezt én is kinéztem tegnap, de nem voltam ilyen gyors :-). Gyönyörűek, nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  5. Mági! Ezt én is kinéztem tegnap, de nem voltam ilyen gyors :-). Gyönyörűek, nagyon guszták!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Margaretta!
      :) Sokszor találkozik az ízlésünk :)
      Ölelés Nektek!

      Törlés
  6. Nagyon guszták, én is kifogom próbálni, nekem ez a vajas forma tetszik, a margarint orvos gyermekem már rég megtiltotta!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judit, hasonló okok miatt nem eszünk margarint, így "vajasítok" :)
      Bízom benne, hogy ízleni fog!

      Törlés
  7. Nagyon szépek lettek! Ezt is felveszem a listára. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon gusztusos, szép kalácsaid lettek, és biztos nagyon finomak! :)

    VálaszTörlés