2013. szeptember 10., kedd

Kevert tészta szilvaágyon



A legrövidebb idő alatt szerettem volna egy süteményt.




Szilva és nektarin állt a rendelkezésemre.
Gondoltam valamelyik vajas tésztára, de a vajkészlet nem engedte meg, hogy 15-20 dkg vajat erre fordítsak. Így egy kevert alap mellett döntöttem, olajjal.
Pont ezért jegyzem fel. 
Ha ló nincs, a szamár is jó, azaz ha nem elég a vaj, akkor az olaj is jó, 
mert nagyon könnyű tésztájú sütemény kerekedett belőle.




Kevert tészta szilvaágyon

Hozzávalók
4 db tojás
70 gr + 30 gr vaníliás kristálycukor
2 ek forró víz
1 tk sütőpor
kevés só
100 gr finomliszt
 70 gr olaj 
(egy hideg sajtolt vegyes olajat választottam, ennek kiegyensúlyozott az íze, de mogyoróolajjal is finom lehet)
+
30-40 dkg szilva
2 ek étkezési keményítő
2 ek házi vaníliás kristálycukor)
+
3-4 ek mandulalap
1 tk vaníliás porcukor 




Egy kerek magas peremű  sütőtálat kibéleltem sütőpapírral. A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
A szilvákat megmostam, leszárítottam és feleztem. 
Beletettem a sütőtálba, megszórtam a keményítővel és a cukorral, összekevertem és szétterítettem. 
(Nem mértem meg a szilvát, annyit tettem, amennyi beterítette a tepsi alját.)
A tojásokat szétválasztottam, a jégzsinórt eltávolítottam. 
A sárgáját "fehéredésig" vertem a 70 gr cukorral és a forró vízzel, majd hozzáadtam az olajat.
A fehérjét a pici sóval félig habbá vertem, majd hozzáadtam a 30 gr cukrot és kemény habbá vertem.
A lisztet átszitáltam, összekevertem a sütőporral.
Következett az összeállítás.
A sárgához kevertem a fele habot és a liszttel kezdtem összeforgatni, 
majd végül az összes habot beleforgattam a fakanállal.
A tésztát a szilvákra kanalaztam. A tetejét gazdagon megszórtam a mandulalapokkal.
Az előmelegített sütőben 25 perc alatt megsült, félidőben lefedtem egy másik sütőpapírral, 
hogy ne piruljon túl a teteje.
Minden sütő más, javasolt tűpróbáig sütni. 
(Már írtam, én az ujjamat szoktam a tetejéhez hozzáérinteni  -persze csak óvatosan- a tészta rugalmasságából lehet következtetni, hogy megsült.)


...az alja...


A kész süteményt 1 tk illatos házi vaníliás porcukorral meghintettem.
Könnyű kis sütemény, nem sok. Bár másnap fotóztam, takarás nélkül sem száradt ki.
















8 megjegyzés:

  1. Ohhh... de szép! Isteni finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági,
      kis könnyű semmiség, de nagyon etette magát :)
      Köszönöm.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki az a szilvacsík az alján :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Csak rendezetlenül raktam bele a szilvát, de később megfigyeltem, hogy ahol a héja volt felfelé, tehát az érintkezett a tésztával, ott volt egy sötétkék csík, mintha külön réteg lett volna. Legközelebb érdemes erre odafigyelni.
      (Föntről lefelé, balról jobbra a 3. képen lehet látni a sarkán.)

      Törlés
  3. A kevert almást én is olajjal szoktam készíteni, valóban könnyed a tésztája, úgyhogy optimálisan döntöttél, Ágika! :) Piskóta masszával leöntve a gyümölcsréteget is el tudom képzelni ezt a süteményt.

    VálaszTörlés