2013. szeptember 18., szerda

Hamvas szedres kevert sütemény



Van egy 6 éves, hatalmas kalandvággyal és mozgásigénnyel megáldott beagle kutyám.
 Mindennap késő este közös programunk van, mert természetesen szabadon szeret szaladgálni.
Több kilométer túrázunk, amikor ő nyomkövet, én pedig csillagászom. 
Még pár évvel ezelőtt csak páran jártunk el a környéken kutyával sétálni, addig ma már tömegével 
hozzák ki a fegyelmezett vagy kevésbé fegyelmezett, heves vérmérséklettel rendelkező kutyákat. 
Tekintettel, hogy többször szenvedtünk el támadást (lehet a gyakorlatlanságom miatt) így,  "jobb a békesség" felkiáltással én inkább olyan időpontot választok, amikor már csakis egy-két   -hozzánk hasonlóan elvetemült-   kutyás járja az éjszakát.  Így az utóbbi időben ritkán megyek világos nappal, de néhanapján mégis megteszem, mert pl. szedret szedni sötétben nem lehet.
Ugyanis tudom, hogy a fasor keleti/déli  -állatoktól is védett-   oldala tele van szederrel. 
Kéklő, nem is olyan savanyú, inkább fanyar, zamatos szederrel. 




Elég nehéz hozzáférni, így egyszerre sokat nem tudok szedni, de pár marék kincset bármikor lelek.
A vadon termő szedernek (is) magas a C-vitamin, Vas és Foszfor tartalma.




Szedres kevert sütemény

Hozzávalók
3 db tojás
70 g + 30 g házi vaníliáscukor
pici só
1 tk foszfátmentes sütőpor
150 g finomliszt
5 ek forró víz
70 g olaj (vegyes hidegen sajtolt)
3 marék szeder
1 tk házi vaníliás porcukor

A sütőt bekapcsoltam 170 fokra, légkeverésre.
Volt 6 db 11 cm átmérőjű papír sütőformám, azt előkészítettem. 
A tojásokat szétválasztottam.
A sárgákat a 70 g cukorral "fehéredésig" vertem, majd lazítottam a forró vízzel. 
A fehérjéket a pici sóval félig, majd hozzáadva a 30 g cukrot teljesen kemény habbá vertem.
A lisztet összeszitáltam a sütőporral.
Összeállítottam a tésztát.
A sárgába kevertem az olajat, a fele habot, meg a  lisztet, majd a gyümölcsöt és 
a maradék habot is óvatosan beleforgattam.
A 6 db formába osztottam és 25 perc alatt megsütöttem.





Muffinsütőben is süthető, akkor pont a 12 mélyedésbe elegendő ez a mennyiség.












2 megjegyzés:

  1. Az én tibet terrierem már elmúlt 14 éves - este már nem nagyon van kedve sétálni - nekem sem :); szeder is csak Balcsin van; de ez a süti elkészítésre vár!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, 14 éves :) megértem <3
      Nagyon finom, esetleg más apró gyümölccsel (?), bár nem akarlak a szederről lebeszélni :)

      Törlés