2013. szeptember 28., szombat

Sárgarépás-petrezselymes tészta



Ez a remek fogás is bizonyítja, hogy a sárgarépa nem csak a levesbe való.
Kevés olajon, fokhagymával együtt megpirított sárgarépát, besűrítettem tejszínnel, 
rengeteg petrezselyemmel fejeltem meg....




Durumlisztből készült hosszú metéltet választottam hozzá.




Sárgarépás petrezselymes tészta

Hozzávalók
kb. fél kiló sárgarépa
1 közepes fej fokhagyma
1 hatalmas csokor petrezselyem
1 zacskó (250 ml) habtejszín
frissen őrölt bors
olaj
+
1 cs (500 g) durumtészta


A sárgarépát megtisztítottam és uborkagyalun legyalultam, így szép vékony szeletkéket kaptam.
A fokhagymát tisztítottam és hosszanti szeletekre vágtam.
A serpenyőben olajat forrósítottam, a fokhagymát a répával együtt beleborítottam,
-időnként kevertem-  megpirítottam.
Sóztam és tekertem rá borsot. A petrezselyem felét  -ollóval-  aránylag apróra vágtam 
és a sültrépára szórtam. Kevertem rajta egyet és felöntöttem a tejszínnel.
Kicsire vettem a tüzet és hagytam, hogy a tejszín lassan krém sűrűségűvé váljon.

Közben a tésztát ízlés szerint megfőztem, róla a vizet leöntöttem, de félretettem a főzővízből egy csészével.
 Nem csorgattam le a tésztáról az összes vizet, inkább "szaftosan" hagytam. 
(Nem szoktam leöblíteni, így a mártás jobban rátapad.)

A sárgarépás petrezselymes szószt ráborítottam és összekevertem. 
Azon nyomban forrón tányérra szedtem és a petrezselyem másik felét 
(szintén ollóval apróra vágtam) szétosztottam a tányérokon.


 


A fotópéldányról, ez a 2. petrezselyemmel szórás direkt lemaradt, mert bizony ha nem így lett volna, 
akkor az egész fotón nem sok látszana a petrezselyemtől :)










4 megjegyzés:

  1. ez nagyon guszti, kipróbálom, mert szeretem a répát, csak vhogy nehéz neki helyet találni :)

    VálaszTörlés
  2. Érdekes étel lehet, számomra kipróbálandó! A fiúknak nem hiszem, hogy különösebben bejönne, mert a sárgarépa főzeléktől is húzzák a szájukat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz ha valaki nem szereti a sárgarépát akkor idegenkedni fog.
      Magadnak elkészítheted, tészta nélkül vagy valami gabonával (rizs, bulgur, kuszkusz, köles....) is nagyon finom.

      Törlés