2013. szeptember 4., szerda

Túrós omlós pogácsa



Vettem túrót, sokat, mert sok kellett: házi "sajt", túrós tészta.
Vett a Férjem is, mert gondolta sok kell....
 Így valóban sok lett :)
Mondtam a Férjemnek, hogy "sebaj, majd lesz belőle valami".


 


Elkészült a házi "sajt" 1 1/2 adag (egy részét olajban fogom pácolni, majd mutatom :)
és Édespapának a túrós tészta.
Készült hajtogatott túrós leveles és túrókrém, de még mindig volt túró.
Így született ez a túrós pogácsa.
Kigondoltam, összegyúrtam, pihentettem, majd szaggattam és megsütöttem.
Nos, amikor a Férjem kóstolta, nem jött rá mi van benne, csak a kuncogásomból találta ki.




Túrós omlós pogácsa

Hozzávalók
250 g hideg túró
250 g (hideg) finomliszt
200 g hideg teavaj
+
a tetejére: tojás, sajt

A vajat a liszttel összemorzsoltam, majd sóztam és hozzáadtam a túrót.
 Gyors mozdulatokkal   -hogy minél kevesebb ideig érintse a kezem melege a tésztát-  összedolgoztam.
Enyhén lisztezett munkalapon kilapogattam és összehajtottam (ketté),
mintha egy könyvet becsuktam volna.




Folpack fóliába csomagoltam és 1 órára a hűtőbe tettem.
Ujjnyi vastagra nyújtottam, lekentem a tojásfehérjével és megszórtam reszelt sajttal.
4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszurkáltam.
Amennyiben lett volna kisebb, akkor azzal tettem volna, de nem volt.
Így a két kezem élei közt kissé megsodortam, kisebb és magasabb lett.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam és 180 fokra előmelegített sütőben 18 perc alatt megsütöttem.




Minden sütő más, másképpen süt, nem lehet egy kalap alá venni  a gáz és villanysütőt.
A fent jelzett sütési idő irányadó, mindenki a saját tapasztalatára hagyatkozzon.

 A 250 g-os papírba csomagolt túró finomabb szemcséjű, abból készítettem.








8 megjegyzés:

  1. De kár, hogy nincs itthon túró. Viszont holnap lesz és semmi sem tántorít el, hogy elkészítsem.
    Tuti, hogy Te egy Angyal vagy, különben nem tudnál ennyi csodás dolgot alkotni és közzé tenni nap mint nap.

    VálaszTörlés
  2. De jól néz ki ez a pogácsa! Éhes lettem a látványától.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Marisz!
      Köszönöm, már látom a "varázslatod" :)

      Törlés
  3. Már a hűtőben van. Megbolondítottam egy jó nagy csokor frissen szedett medvehagymával! :D
    Köszi a receptet

    VálaszTörlés