2013. szeptember 20., péntek

Gyűjtöm a Vadgesztenyét



Gyűjtögetek

Itt az ideje, hogy Vadgesztenyét gyűjtsünk.
Mire fogom használni?
- Először is teszek egyet a zsebembe népi szokás szerint. 
(Megvéd a káros sugárzásoktól, betegségektől, ízületi problémáktól. :))
- Díszítek vele, elvégre ősz van
- Készítek a kivonatával szappant. 
(Jó bőrbetegségekre és készül majd belőle házi mosógél.)
- Végre bevetem, mint mosószert. 
Sok tapasztalatom még nincs vele, de ha hasonlóan jó, mint a mosódió, akkor már kipróbálásra érdemes, legfeljebb nem a fehér asztalterítő mosására használom majd (arra jó, a magam készítette mosógél.)
Lesz tapasztalatom, ezért ajánlom szedj össze belőle valamennyit, hogyha majd a leírásom alapján kedvet kapnál kipróbálni, akkor legyen, hisz szezonális...




Folytatás....lesz :) 




11 megjegyzés:

  1. Régebb mindig mikor megláttam egy friss vadgesztenyét a zsebembe tettem. Olyan jó érzés fogni! A szokásom a mai napig megmaradt, de csak mostanában hallottam, hogy népi szokás is:-)
    A mosógélt házi szappanból azóta is főzöm, használom. Kíváncsian várom a tapasztalataidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy lehet használni mosásra, mint a mosódiót. Még nincs tapasztalatom, én is örömmel veszem a Tiéteket. Viszont a mosógél nálam is bevált, azt használom azóta is, nem is akarok rajta változtatni.
      A gesztenyével csak a tapasztalatra vagyok kíváncsi, illetve szappanba akarom tenni.

      Törlés
  2. de jó, szedek is, derékfájdalmakra hallottam, hogy jó. :)

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Tavaly úgy jártam, hogy mikorra észbe kaptam, lemaradtam. Hát gondoltam, hogy szólok :)

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Én a vadgesztenyét az ágyneműtartó aljára is teszek (tehát abba az ágyba, ahol alszunk), m,ert a káros sugárzásokat kivédve jobban lehet aludni. Én is gyűjtök minden évben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Te vagy az első, akinek elújságolom (hamarosan írok róla) hogy kipróbáltam mosni vele, és képzeld, működik :)

      Törlés
  6. Én már évekóta használom,
    Mosók vele a ruhák is sokkal puhábbak tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mészáros Pál Balázsné 🌹
      Örülök.
      Kiegészítené valamivel az írást?

      Törlés