2013. március 7., csütörtök

Aloe verás ápolókrém



Szépségápolás természetesen.




A kerti munka nyomot hagy a kezemen.
A kesztyű alá megfelelő a zsíros krém, de utána szeretem alaposan bekenni, 
viszont nem szeretem ha nehezen szívódik be. 
Két krémet is készítettem az utóbbi időben e célból.
Az egyikben a "sors" közrejátszott (mikor nem?). 
Miután kitöltöttem az üvegcsékbe a propoliszos krémet és a tégelyt visszaállítottam a gőz fölé, 
megbillent és némi víz szaladt bele. Nem estem pánikba, tettem hozzá egy kevés emulgeálót és 
lett belőle kiváló testápoló, ami kézkrémnek is megfelelő.




Aloe verás ápolókrém 


A másik lágyabb krémnek amit készítettem az Aloe vera adja az alapját, ez benne a legtöbb. 
Dolgoztam már Aloe vera géllel, s bár romlékony, nekem sose volt vele gondom. 
(Amit vásárolok, ahhoz eleve adnak 0,4 % tartósítószert. Ennyi nekem elég is.)

Az aloe vera gélt a leveleiből préseli. Minden bőrre jótékony hatású.
Bőrápoló, gyulladáscsökkentő, nedvességmegkötő, hűsítő.
 Kiváló antioxidáns, sejtmegújító, bőrmegújító.
Jótékony hatással van a viszkető, irritált, (nap égette) bőrre, segíti a sebek gyógyulását. 

Saját készítésű körömvirág olajat és ligetszépe olajat tettem hozzá,
 nem saját készítésű Argán olajat, illetve Shea vajat.

A Ligetszépe gazdag az omega-6 zsírsavakban, ennélfogva a száraz, hámló, 
gyulladt bőr gyógyulását elősegíti, de a különféle bőrbetegségeknél (ekcéma, pikkelysömör), 
illetve pattanásos bőr ápolásánál is érdemes rá gondolni.
 Holdhoz tartozó gyógynövény, gyönyörű sárga virágai éjjel nyílnak (s bár tavaly elmaradt, 
az idén fogok róla és az olaj készítéséről írni, terveim szerint).

Az Argán olaj a "Marokkó aranya"-ként is emlegetett olaj, amiről ódákat zengenek (?).  
Sejtmegújító, antioxidáns, késlelteti a bőr öregedését. 
Állítólag még a hegek, foltok is halványodnak tőle. 
Minden bőrre és bőrproblémára jótékony hatással hat.

A Shea vaj a másik nagy "varázsló". Amibe ma shea vaj van, arra buknak a nők :)
Hidratáló, nyugtató, regeneráló, gyulladáscsökkentő, a bőrt tápanyagokkal látja el.
Késlelteti az öregedést, a ráncok kialakulását. 

A ghíről (és készítéséről) terjedelmesen írtam.

Került még a krémbe méhviasz 3 gr, E-vitamin 3 csepp és a kedvenc illóolaj párosom, 
Levendula és Citrom 3-3 csepp, természetesen 100 %-os tisztaságú.

Nem tettem ebbe sem tartósítót, ha valakinek megtetszik, a saját érzése szerint járjon el.
 Én összesen 30-40 gr-ot készítettem, ezt 2-3 hét alatt elhasználom, tapasztalatom szerint, 
ennyi idő alatt "kutyabaja". Mellesleg az Aloe szavatossága ennyi idő alatt le is jár.

A krémet így készítettem:
A nem hőérzékeny tisztított vajat gőz fölött összemelegítettem a méhviasszal, 
majd még gőz fölött hozzáadtam a körömvirág és ligetszépe olajat. 
Levettem és roppant gyorsan pici habverővel hozzádolgoztam a többi anyagot.
 Így a legkíméletesebben jártam el a hőre érzékeny shea vajjal és aloéval, illetve az illóolajokkal.
Kifőzött, felcímkézett tégelybe zártam.

Az összetételt csoportokként adom meg, hogyha valakinek nincs kéznél egyik vagy másik hozzávaló, 
feltudja cserélni a számára tetszővel vagy meglévővel :)
Aloe vera gél 11 g
Olajok 12 g
Vajak és méhviasz 13 g
Illóolaj 2x3 csepp
E-vitamin 3 csepp

*Nem szponzorát bejegyzés, csupán az információ miatt hivatkozom az említett cégre.






6 megjegyzés:

  1. OÓÓÓÓÓ!
    Nekem is ez a kedvenc illó párosításom.
    Kedvet kaptam hozzá!
    Nőnapi ajándéknak, kényeztetésnek ma el is készítem. Idősödő, vízhiányos bőrre melyik olajat ajánlod?
    A méhviaszt nem szeretem, akkor mivel készítsem?
    Köszönöm a receptet!
    Ica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ica!
      A méhviasz az emulgeáló tulajdonsága miatt került a krémbe, ha nem akarod akkor cseréld fel más emulgeálóra. Picit növelheted a vajak arányát, de sokkal lágyabb lesz a krémed.
      Nem tudom milyen olajaid vannak (?) a fent említettek jók, de lehet felcserélni, pl. szőlőmag, jojoba, extra szűz olíva, mandula....
      A kész krémet mindig vizes kézzel (ujjbeggyel) vidd fel és nedves bőrre.
      A táplálkozással nagyban tudsz segíteni még, rostdús, bő folyadékbevitel.
      Boldog Nőnapot!

      Törlés
  2. Mivel nem túl sok méhviasz van benne, mégis a recepted követve készítettem el a krémet. A következők kerültek még bele: argán, ligetszépe és (körömvirág híján) saját homoktövisolajjal. Ghím sem volt, ezért csak sheát tettem bele, valamint E-vitamint és illókat.
    Nagyon jó lett, meglepően jól beszívja a bőröm, pedig a méhviasszal eddig gondjaim voltak.
    Hálásan köszönöm a receptet.
    Neked is boldog nőnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy öröm, hogy tetszik, szerintem is jó kis krém.
      Köszönöm, hogy bíztál bennem és elkészítetted.
      A homoktövis nagyon jó lehet :) az idén magam is készítek, nem is tudom hogy maradt el...
      Szép hétvégét kívánok!

      Törlés