2013. március 15., péntek

Mákos granola (házi sült müzli)



Hideg havas tavaszi napon az ember melegre vágyik.
Mindenhonnan áradó melegre.
Így, sort kerítettem tegnap, újabb adag ropogós sült müzli, azaz granola készítésére.
Nem nagy dolog ez, amiért mégis jegyzem, az egy ötlet, ami talán nem annyira rutinszerű.
Nevezetesen, hogy egy marék szemes mákkal és szezámmaggal gazdagítottam.
Így újabb megoldás kínálkozik, hogy még többször fogyasszunk "csonterősítő" mákot
A szezámmag is ilyen céllal került bele.




Mákos granola*

Hozzávalók
200 g zabpehely ( apró )
200 g mandulaszelet
100 g kókuszreszelék
50 g kókuszcsipsz
50 g szemes mák
30 g natúr szezámmag
100 ml vegyes virágméz
100 ml olívaolaj
1 ek házi vaníliás nádcukor
gondolatnyi tengerisó
------------------
100 g házi aszalt szilva
100 g aszalt sárgabarack

A szárazanyagokat, az aszalt gyümölcsök kivételével, egy sűtöpapírral bélelt tepsire öntöttem és összekevertem, majd meglocsoltam a mézzel és olívaolajjal. 
Az ujjaimmal összedolgoztam, hogy mindenhol érje a magokat, a méz és olívaolaj.
A sütőbe raktam, amit bekapcsoltam 140 fokra ( így hasznosítottam a felfűtés alatt is az energiát )
és 20-25 perc alatt "megsütöttem". Többször megkevertem, hogy mindenhol piruljon. 
A sütés idő eltérhet. Itt a piruláson van a hangsúly, szinte állandó figyelmet igényel.
Még forrón hozzákevertem a néhány darabba vágott aszalványokat, 
majd hagytam kihűlni, a félig kinyitott lezárt sütőben.
Akkor lesz finom ha teljesen kiszárítjuk.
Légmentesen lezárt üvegben tárolom.

  *A müzli és a granola között az a különbség, hogy a müzli nyers, a granola pedig sült.




 Ez a ropogós finomság, rögtön a délutáni desszert alapjául szolgált :)
Minden pohár aljára 1 evőkanállal tettem, majd teletöltöttem frissen készült édeskés joghurttal
A tetejére szintén 1-2 evőkanállal szórtam. 


2 megjegyzés: