Follow by Email

2012. március 19., hétfő

Svéd gombasálata

 

Szezámmagos "kenyér karikát" sütöttem ( recept később ), hozzá készült ez a gombasaláta és a húsevőknek, bográcsban főtt borjúpörkölt. ( Lehet választani! )





Svéd gombasaláta
Hozzávalók
500 gr apró gomba
1 dl olaj
3 gerezd fokhagyma
1 babérlevél
kb. 3 ek friss kakukkfű
1 ek fűszerpaprika
tengerisó
50 gr sűrített paradicsom
1 tk keményítő
5 ek csípős ( bio ) ketchup
1,5 dl víz
citrom ízlés szerint





A gombát megtisztítottam és szeletekre vágtam. A fokhagymát szintén.
Az edénybe öntöttem az olajat, rádobtam a fokhagymát, rá a gombát. Kevertem-kavartam jobbra, amikor sercegett az egész, hozzáadtam a fűszereket, kevertem, megszórtam a keményítővel, kevertem és hozzáadtam a paradicsom féléket.
Kevertem.
Nyakon öntöttem a vízzel összekevertem és még 5 percig pároltam.
Elzártam a tüzet, leborítottam. Hagytam, hogy az ízek összeérjenek.





Hát gyorsabban elkészült mint a borjúpörkölt az biztos, az 5 órán át melegedett a tűz fölött.




4 megjegyzés:

  1. Az a kenyérkarika nagyon jól néz ki ott hátul.Így együtt...hát eltudom képzelni:)pompás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amint hozzájutok írom a receptet.
      Köszönöm.
      Hát a Ti hamburgeretek sem semmi...

      Törlés
  2. Húh, az a karika!!! Érdekelne a recept! A gombasaláta is jöhat, és még egy szösszenet...én mindkettőt, sőt mindhármat megenném:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már elkezdtem írni, igyekszem.
      Én mindháromból megkínálnálak ( kínáltalak volna...)

      Törlés