2013. január 20., vasárnap

Gyömbéres kelkáposzta krémleves


Volt ebéd a Férfiaknak (húsos), meg még fánkot is terveztem (sütöttem is, kicsit később megmutatom), de leves nem volt. Az igazság, hogy én szerettem volna levest, de nagyon. 
Viszont így megadatott, hogy elsősorban magamnak alkossak.
Valami forró, csípős, krémesre vágytam. 
Egy kelkáposzta volt az kiindulási alap.
A kelkáposzta mellett volt a gyömbér, gondoltam, miért is ne, legfeljebb másnak nem ízlik....
Hát ízlett, nagyon is :)

Gyömbéres kelkáposzta krémleves




Hozzávalók
kb. 1 kg kelkáposzta
5 nagy gerezd fokhagyma
kb. 10-12! cm nagyságú friss gyömbér (ez meglehetősen sok)
3 db öklömnyi krumpli
fűszerek: tengerisó, frissen őrölt bors, szárított fűszerkeverék (vegamix)
olaj 
30 gr hideg vaj
-----------
lehet dúsítani tejszínnel, tejföllel (én nem igényeltem ezt, mert nélkülük is nagyon finom)
lehet tálalni kiflikockákkal, sajttal, szalonna vagy zöldség chipsszel 
(nekem ez sem kellett, meg ugye fánk volt utána)

A kelkáposztát, nagyobb darabokra metéltem (úgyis összeturmixolom), a krumplit kockákra, a fokhagymát egészben hagytam (kíméletes bánásmód :) a tisztított gyömbért (legkönnyebb a zöldség hámozóval megkaparni/megtisztítani) néhány kisebb darabra vágtam. 
Kevés olajon megdinszteltem, majd fűszereztem és felöntöttem kb. bő 1 liternyi vízzel. 
Puhára főztem (én  10 perc alatt kuktában*).
Botmixerrel krémesre turmixoltam és a darabka vajat belekevertem.

Nagyon jó :) Forrón, csípősen, krémesen...


*Nagyon szeretem a kuktámat, amit igaz nem kevés pénzért (de megspóroltuk máshol:) 
vásároltam és ami azóta (bár nem tudom igazolni)  bőven behozta az árát.
Percek alatt készül el minden, így sokkal kevesebb energiát kíván, meg az én energiámból is, 
meg időmből (amitől sokkal vidámabb az ember és nagyobb örömmel készít bármit).
Az ételek íze teljesebb, a gabonák jobban megduzzadnak, anélkül, hogy szétfőnének, és úgy gondolom a tápanyagok/vitaminok nagy részéhez is kíméletesebb.
 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése