2013. január 1., kedd

Lencseleves sajtos csipetkével (hús nélkül)





A lencselevest is hús nélkül készítem, sok zöldséggel, szegfűszeggel, fahéjjal, gyömbérrel.
Ha akad egy darabka parmezánhéj, vagy más kemény sajtszél, azt is beleteszem.
Tésztának kézzel készült friss csipetkét szoktam.
Tegnap már készülődtem hozzá, amikor bevillant:
 vajon egy kevés füstölt sajt elrontja-e, ha belegyúrom a tésztába?
Nem rontotta el :)

Aki levest akart főzni, már megtette, de a csipetke még elkészülhet,
vagy majd máskor, mondjuk egy jó kis bablevesbe.
Mindenesetre megérdemli, hogy ne felejtsük el.


Lencseleves sajtos csipetkével



 


Hozzávalók
Sok zöldség: lencse, sárgarépa, fehérrépa, zellergumó, egész hagyma,
fokhagyma, petrezselyem.
Fűszerek: tengerisó, frissen őrölt bors, babérlevél, szegfűszeg 10db, fahéjrúd 1db,
 gyömbér 2-3 cm.
1 marék zabpehely, olaj.






Értelemszerűen elkészítettem a levest.
A szegfűszegeket a hagymába tűzdeltem
(amit főzés után én mindenestől megeszek), a fahéjt egészbe teszem bele.

A zabpehellyel sűrítettem a levest, nem rántást készítettem:
a zabpehely teljesen szétfő és kellemesen krémes lesz tőle.



Csipetke






Hozzávalók
1 db egész tojás
100 g finomliszt*
kevés só
40 g frissen reszelt füstölt sajt


A lisztet elkevertem a sóval, közepébe fészket készítettem,
 beletettem a felütött tojást és belereszeltem a sajtot.
Könnyedén összeállítottam a tésztát, letakartam egy tálkával,
addig pihent még előkészítettem egy lábosban vizet és felforraltam.
A tésztából csipetkét készítettem egy lappal/spatulával(?).






Sós vízben megfőztem (közvetlenül a levesbe is főhet, de most így csináltam).
*A tojás nagyságától függ, lehet egy kevés liszt még szükséges,
 illetve ha teljes kiőrlésűből készítjük, kevesebb.
 A tészta egészen selymes, nem ragad.



lap/spatula(?)


Tálaláskor, citromot, chilit és tejfölt kínáltam mellé,
hogy ki-ki ízlésének megfelelően tovább ízesítse.








16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta,mi is hús nélkül főzzük általában,de a mostaniba tettünk bacon szeleteket!A fahéj viszont új nekem!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm. csak egy ötlet, így szeretjük, de pl. a vöröslencse (tudod az az apró narancssárga) abba nem szoktam tenni:)

      Törlés
  2. Jó ötlet a sajt a csipetkébe! Én úgy szoktam, hogy a kemény tésztát lisztezett deszkára csipegetem. Igaz több időbe telik, de pici csipetkék lesznek. Ha marad azt megszárítom és papírtasakban eláll a következő felhasználásig.
    Mindenképp kipróbálom sajttal:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) én is úgy szoktam de tövig vágott körömmel nehéz :) így kellett segédeszköz (meg gyorsabb volt).
      Sajtot a füstölt íz miatt ötlöttem ki, finom lett:)

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Neked is drága Mandala, mindent amit szeretnél :)

      Törlés
  4. Különleges és finom lehetett! Boldogságos Új Évet Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Különlegesen szép, örömteli új évet Nektek is :)

      Törlés
  5. Én is hús nélkül készítem, ez a sajtos csipetke nagyon guszta és a fűszerezés fantasztikus!:)
    Boldog új évet!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :)
      Erika Neked/Nektek is Minden jót kívánok az új évben :)

      Törlés
  6. eddig kidobtam a parmezán kőkemény, lereszelhetetlen héját, ezután megtartom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem hozzáad a leveshez:) és még meg is lehet enni :)

      Törlés
  7. Meg kaptam az ajandekot toled, koszonom szepen
    irtam rolad a blogomon nez be hozam sok puszt kuldok es
    minden almod valora valjon 2013-be!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mandala kedves, köszönök mindent :)
      Ég áldjon!

      Törlés
  8. Én is zöldségesen, hús nélkül főzöm a lencselevest, de gyömbérrel még sose ízesítettem, majd legközelebb kipróbálom.
    Ha nincs időm csipetkézni, akkor az almareszelő lereszelem a tésztát, az is hasonlatos a csipetkéhez.
    Sajtos csipetkéről sem hallottam még, biztos finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok mindenbe teszek egy kicsi gyömbért, mert szeretjük...
      Az "almareszelős" tésztát, én is szoktam, reszelt tésztának hívom:)
      Ne tudom, hogy sajtos csipetke létezett-e, de most már igen, a füstölt ízt sikerült a levesbe "belevinni".

      Törlés