2013. január 28., hétfő

Csokis túrós sütemény


Két hete sütöttem  -saját kútfőből-  egy nagyon finom túrós-meggyes süteményt, ami azon nyomban elfogyott, igaz lett volna idő lefotózni, de nem volt fotogén, ugyanis kissé beleragadt a formába :)
 Múlt héten egy régi újság receptje alapján sütöttem egy túrós süteményt, ez nem ragadt bele, 
igaz az utolsó morzsáig elfogyott, (a Férjem feláldozta magát:), de száraz, súlyos tésztájú, 
bár ízre finom, egyszóval, felejthető.
Most sütöttem egy csokis túrós süteményt  -a túrós meggyesből kiindulva-  nem ragadt bele, 
ízre is finom és igen könnyű tésztájú :)
Íme.




Duplán csokis túrós sütemény
(most muffin formában)

Hozzávalók
3 db tojás
100 gr cukor
pici tengerisó
100 gr finomliszt
1 lapos mokkáskanál szódabikarbóna
350 gr túró
50 gr olvasztott vaj
50 gr darabokra tört csokoládé
-----------------
tetejére
50 gr 70 %-os étcsokoládé
1 ek olaj

Bekapcsoltam a sütőt 175 fokra (légkeverés) és előkészítettem a muffintepsit, amibe papírkapszlikat beleraktam. Apróra daraboltam a csokoládét.
*Eszembe jutott az elmúlt napokban, hogy van amihez Édesanyám a tojásfehérjét először felverte és a felvert fehérjébe egyenként keverte a tojássárgáját, majd a többi hozzávalót.
Gondoltam itt az alkalom, hogy én is így csináljam.
Tehát, a tojásokat szétválasztottam, a fehérjét felvertem egy pici sóval, majd egyenként hozzákevertem a tojássárgáját, hozzáadtam a szódabikarbónát.
Közben a  vajat megolvasztottam, belekevertem a cukrot és a már nem forró vajba belekevertem a túrót.
A tojáshabba beleadagoltam a lisztet és a vajas cukros túrót, a darabolt csokit és óvatos mozdulatokkal összekevertem. Teljesen összeforgattam, de nem törtem össze a habot.
Azonnal a kapszlikba adagoltam és a forró sütőbe toltam.
25 perc alatt sültek készre (sütő függő!).
Amikor kihűltek, a csokoládét az 1 ek olajjal megolvasztottam gőz felett és bevontam vele a sütiket.




Úgy gondolom, más formában is elkészíthető, de fontos, hogy alaposan kikenjük (vaj-liszt) 
vagy sütőpapírral kibéleljük a formát.


 nagyon muris formát öltött ennek a belseje :)
 
Gyorsan elkészíthető (és gyorsan elfogyó:), könnyű, nem édes sütemény.
Aki édesebben szereti, nyugodtan tehet bele több cukrot vagy más édesítőszert.







4 megjegyzés:

  1. Erre nincs mit mondani,csak meg kéne ennem!!Szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Piroska :)
      Most kóstolom az utolsók egyikét, most is finom puha, szívesen megosztanám Veled, vagy Neked adnám :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és imádom a túrósat. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel, én is szeretem a túrós dolgokat :) remélem ízleni fog.

      Törlés