2013. január 9., szerda

Aszalt paradicsomos rizssaláta



Sok munka van a paradicsom aszalással, de megéri :) 




Majd mindennap kerül valamibe belőle. 
Az íze?
A legjobb ízű paradicsom esszenciája.
- Sok saláta feldobható néhány gerezddel.
- Teszem levesbe  -amibe nyáron, frisset tennék. 
- Készítek belőle piros pesto-t* tésztára.
- Készítek vele salátaöntetet.
- Beleteszem a kenyér tésztájába, pizzára, stb.  
- Ó és amit legjobban szeretek...
hm. amikor megsült és szelhető a kenyér, 2-3 falatot  -nem többet csak 2-3 falatot-
 2-3 szelet bazsalikomos olívaolajban pácolt aszalt paradicsommal elfogyasztok.
Leírhatatlan ízorgia télvíz idején (persze nyáron is).




 Tegnap rizs volt a köret, direkt többet főztem, hogy legyen ma salátának.
Egy tartalmas leves után bőven elegendő,
később pedig tejszínes grízpuding lesz házi dzsemmel.


Mediterrán hangulatú rizssaláta




Hozzávalók
párolt/főtt rizs (pergősebb fajta)
1 ü. fekete olajbogyó
1 db kaliforniai paprika
1 db kezeletlen citrom héja
néhány ek. olívaolajban eltett aszalt paradicsom
tengerisó
frissen őrölt bors
szurokfű, vagy kakukkfű, vagy bazsalikom lehet friss vagy szárított 
(ha szárított, felhasználás előtt mozsárban összemorzsolom)

Öntethez
friss citromlé
az aszalt paradicsom "olaja"

Tetejére
kevés parmezán forgács

Értelemszerűen összeállítottam a  salátát, a paprikát apróra vágtam, a citromhéjat lereszeltem.
Az öntethez a citromlét és 2x-es mennyiségű olívaolajat krémesre kevertem 
(kávéhabosítóval, de egy kis üvegben is lehet, ekkor alaposan összerázzuk a lezárt üveget).
Az összekevert salátára öntöttem. 
Tálaláskor kevés parmezánt forgácsoltam a tetejére.




* A piros pesto, hasonlóan készül, mint a genovai bazsalikom pesto, ill. zöld társai,
igazából csak a zöldeket cseréljük az aszalt paradicsomra.
Tehát, aszalt paradicsomból, fenyőmagból, parmezánból, olívaolajból készült mártás,  
sóval-borssal fűszerezve.








12 megjegyzés:

  1. Csodas szinek, bisztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Csodás képek és a recept is nagyon különleges! Idén nyáron már remélem én is aszalok paradicsomot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan sikerül, reméljük az idő is kedvez :)
      Köszönöm.

      Törlés
  3. Hát ez eszméletlen finom!:))Ha tudok én is mindenbe rakok aszalt paradicsomot, imádom!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges a színe, na és a fotók....Azt a bizonyos grízpudingot is hozod valamikor?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, az is olyan kis semmiség. Rendben, de röviden: készítek tejbegrízt, vaníliával, pici vajjal, édesen. A tejszínhabot felverem és amikor a gríz kihűlt összekeverem. Üvegbe (vagy pohárba) töltöm, a nem túl édes dzsemekkel, jó páros :)

      Törlés
    2. Köszi szépen, bevetem én is este! :)

      Törlés
    3. Kicsit félreérhetően fogalmaztam :)
      A rendben = rendben, majd fotózom, írom :)
      de röviden = de most írom röviden, hogy megcsinálhasd :)

      Törlés
  5. Nagyon gusztusos étel gyönyörű fotókkal! az paradicsom miatt meg csak irigykedek (jóindulatúan vágyakozva)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz drága, tudom, hogy jóindulatúan vágyakozol az aszalt paradicsomra :)
      Nagyon finom és mindennap közeledik a paradicsom szezon!
      Ölellek,

      Törlés