2014. május 9., péntek

Mákos sajtos keksz



Ez a második variáció a mákos sorozatból.




A tésztájába került sajt, ugyanúgy egész mákot tettem bele. 
Cakkosszélű kiszúróval szaggattam ki.





Mákos sajtos keksz

 
Hozzávalók

150 g finomliszt
75 g teavaj
25 g mák
50 g reszelt sajt
1 mokkáskanál só
1 db tojás
1-2 ek hideg víz


- A száraz hozzávalókat összekevertem, hozzámorzsoltam a vajat.
Hozzáadtam a tojást és annyi hideg vizet, hogy összeálljon a tészta.
 (Aprítógéppel is összeállíthatjuk a tésztát:
ebben az esetben a száraz hozzávalókat a gép tartályába teszem,
 majd hozzáadom a hideg, összedarabolt vajat és morzsásra darálom.
Ezt követően tálban összeállítom a tésztát.)
Kifeszített folpack fóliába csomagoltam és hűtőbe tettem éjszakára.
(Nem fontos ilyen hosszú ideig pihentetni, de ártani nem árt neki. Elég 1 óra.)
- Reggel, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra (légkeverés).
Enyhén lisztezett szilikonlapon (vagy nyújtódeszkán) vékonyra (3-4 mm) nyújtottam 
és cakkosszélű kiszúróval kiszaggattam.
Sütőpapírral borított tepsire rakosgattam.
(Lehet sűrűn rakni, hisz nem terül.)
180 fokos sütőben 8-9 perc alatt megsütöttem.
(Gyorsan sül.)




A mákos keksz sorozat első variációja itt található.
 http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/05/makos-keksz-sos.html
A mákról, mint gyógynövényről itt írtam:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/02/mak-mint-gyogynoveny.html
Mákos finomságok megtalálásához, a blog tartalomjegyzékét ajánlom:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/04/tartalomjegyzek.html







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése