2014. május 9., péntek

Spárgás fetás pite (Quiche)



A zöld spárga annyira jó dolog. 
Most szezonjában, heti kétszer szinte biztos teszek az asztalra.
Viszont nem olcsó, meg nem is sok egy adag, így mindig tartalmas az ebéd többi része,
vagy a spárgát készítem el "tartalmasan". 
Magyarán, jól kell sáfárkodni :) jusson is, meg maradjon is.
Nos ez egy tartalmas fogás. Leves után egy-egy szelet elég volt nekünk. 
Nagy örömünkre így maradt belőle másnapra, 
mert el kell hogy  mondjam, hidegen (szobahőmérsékleten) szeretjük legjobban.
A tészta a "Leveles tészta hajtogatás nélkül" alaptészta, amely most is bizonyította sokszínűségét.
Tavasz van, jön a nyár :) érdemes mindig tartani a hűtőben belőle (1 hétig is vígan várakozik).
Tölthetjük édesen, sósan, a siker nem marad el.





Spárgás fetás pite

Hozzávalók

tészta
250 g finomliszt
250 g vaj
1 ek ecet 
4 ek hideg víz

töltelék
1 nagy csomag spárga
200 g dán fehér sajt
3 db tojás
1 dl habtejszín
100 g tejföl
frissen őrölt bors

tetejére
30 g reszelt sajt

 - A tésztát napokkal előbb készítettem, a hűtőben várt további sorsára.
(Természetesen frissen is készíthetjük, 30 perc - 1 óra pihentetés szükséges feldolgozás előtt.)
A hűtőből kivett vajat kockákra vágtam, a sóval elkevert liszttel gyorsan összemorzsoltam.
(Lehet géppel is.)
A közepébe mélyedést túrtam a kézfejemmel és belemértem a vizet és az ecetet.
Gyors mozdulatokkal  -főleg az ujjaim utolsó percét használva-  összegyúrtam a tésztát. 
Formára igazítottam, folpack fóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe. 
A részletes leírás itt található:


- Kinyújtottam a tésztát.
(Lehet enyhén lisztezett felületen, vagy két réteg fólia között, de én takarékosan szoktam.
Alulra szórok kevés lisztet, a tészta tetejére pedig ráterítem a fóliát (amiben volt), így nyújtom ki.
A fóliával könnyebb áthelyezni a sütőformába és eligazgatni is könnyebb amíg rajta van.
 Csak ezután húzom le a fóliát a tésztáról.)
- A tésztát a kerek sütőformába igazgattam, a kilógó szélét levágtam.
Villával megszurkáltam.




- A spárgát mostam, leszárítottam, végeit letörtem (félre tettem, másnap krémleves lett belőle),
majd letörtem a sípjait.
A többi részét 1 cm-es darabokra vagdostam.

- A tojásokat tálba ütöttem, majd egy sima kézi habverővel összekevertem a tejföllel, tejszínnel.
Sóztam (kissé, mert a sajt sós!), tekertem rá borsot, majd elkevertem benne,
a belemorzsolt/tördelt sajtot. A spárga darabokat belekevertem.

- A megszurkált tésztára öntöttem az egészet,
a tetejére pedig sugárirányba rárakosgattam a spárga sípjait.




Megszórtam a reszelt sajttal.
A maradék tésztából futotta egy "virágra" ezt a közepébe biggyesztettem :)




- Az előmelegített forró sütőben kb. 30 perc szükséges neki.
(Nem kell neki sok idő, arra figyeljünk a teteje ne piruljon túl.)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése