2014. január 3., péntek

Kókuszos keksztekercs (sütés nélkül)



Szerintem ez a sütemény is olyan, ami régebben, gyakran szerepelt a családok asztalán.
Nálunk is, de Édesanyám sosem készítette kekszből. 


 


Említettem már, hogy másoknak is sütött, így sokszor volt "süteményszéle". 
A sütemény széle  -bár nagyon finom-  de nem tetszetős, így bedarálta és 
tekercsként vagy golyóként tálalta :)
Így ünnepek múltán, előfordulhat :), hogy valaki "elszámolta" magát, így még van,
 a   -már cseppet sem kapós-   karácsonyi édes finomságokból*. 
Remek lehetőség, hogy bedaráljuk és tekercsként tálaljuk.
Nekünk nincs, megtanultam már az évek során mire van igényünk, így az én tekercsem alapja, keksz.
Keksz, mégpedig bolti. Háztartási (milyen vicces megnevezés :)




Kókuszos keksztekercs

Hozzávalók
"tészta"
500 g kekszmorzsa
80 g kókuszreszelék
picike só
3 ek holland kakaó
2 ek méz
1 adag eszpresszó (0,5 dl)
0,5 dl habtejszín (lehet tej helyette)
 tej, amennyit felvesz (nekem 1,2 dl volt)

"krém"
200 g puha teavaj
80 g porcukor
2 ek  rumtopf  (vagy vanília kivonat vagy rum)
100 g kókuszreszelék

díszítés
20 g kókuszreszelék

A puha vajat habverővel (gép) habosra kevertem a porcukorral. 
Hozzáadtam az alkoholt és tovább habosítottam. 
Fakanállal hozzákevertem a kókuszreszeléket.
A kekszet finomra őröltem. Hozzáadtam a sót, a kakaót, és a kókuszreszeléket. 
Összekevertem. 
A mézet, a kávét, a tejszínt és némi tejet rálocsoltam, majd összegyúrtam,
szükség szerint adtam még hozzá tejet.
A nedves konyhapultra folpack fóliát feszítettem, megszórtam kókuszreszelékkel, 
majd a szétlapogatott "tésztát" rátettem, nyújtófával 5-6 mm vastagra nyújtottam.
Rákentem a vajas krémet. Pont mint bármelyik tekercset feltekertem.
A fóliába szorosan becsomagoltam és hűvös helyre tettem, amíg megdermedt.
Fogyasztani másnap és "szobahőmérsékletűn" javaslom.




A kakaós részt készíthettem volna picit több (pár ml) tejjel, akkor szebben tudtam volna feltekerni.
Minden esetre ezt a Családom nem nehezményezte :)

Kókuszreszeléket tapasztalat alapján vásárolok.
Olyat választok, ami nagyobb szálkás (durvábbra darált).
A dátumot mindig megnézem, lehetőség szerint a minél távolabbi dátumút, 
nagyobb forgalmú boltban vásárolom.

Amennyiben tényleg maradékból készítjük, akkor csakis száraz, nem krémes édesség jöhet szóba.
(Kekszek, mézeskalácsok, mézespuszedli, stb.)
Ebben az esetben elképzelhető, hogy cukrot nem is kell hozzáadni.







6 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó kis recept. Szinte sajnálom, hogy nem maradt egy morzsányi sem a karácsonyi süteményekből. De még a szilveszterre készített bejglink is elfogyott elsejére.

    Bááár, ha jól belegondolok... a fán még ott van a mézeskalács... :o)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves natimama!
      Igen és ma Vízkereszt :) van egy másik recept tavalyról :)
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/02/mascapones-mezesgolyo.html

      Szép napot és finomat!

      Törlés
  2. Kedves mági!

    Köszönöm a sok receptet, nagyon ügyes!Kérdésem az lenne: nem ehetek tejtermékeket, vajon kókuszzsírral működne ez a recept? Mostanában próbálkozom a vaj helyettesítésével,de annyira össze-vissza infók vannak, hátha van tapasztalata...Köszönettel:Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsi <3
      Bár ezt a receptet nem próbáltam kókuszzsírral, de elég sokat használom a kókuszzsírt, így merem ajánlani kipróbálni. Szerintem működik (annyi hogy a kókuszzsírnak más az olvadáspontja (24 fok körül).
      Jó ötlet én is kipróbálom.

      Kedves Zsuzsi!
      Remélem még jár erre és látja a válaszom.
      A válaszom ami késett, mert a rendszer "spam"-nek minősítette az Ön írását és csak most láttam meg.
      Elnézést kérek, hogy sokáig várt.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés