2014. január 20., hétfő

Fűszeres sajttekercs (házi sajtféleségből)



Annyi pontosítást igényel a cím, hogy nem igazi sajt, hanem túróból készült sajtféleség (házi). 


 


Több bejegyzésben beszámoltam már a tapasztalataimról, a variációkról amiket készítettem.
Lásd pl. itt: 





Volt 1/2 kg túró a hűtőben, a lejárathoz közeledett, gyorsan kellett valamit kezdenem vele.
Így emellett a sajtféleség mellett döntöttem, egy kis csavart azért vittem bele.
 Ugyanis a sajtmasszából tekercset készítettem.
 Friss kakukkfű, chilipehely és frissen őrölt borsot mozsárban összemorzsoltam 
és ezt szórtam a szétterített sajtra.

Fűszeres sajttekercs

Hozzávalók
1 l tej (2,8 % zsírtartalmú)
500 g túró
------
60 g teavaj
1 tk  szódabikarbóna
.........
2 ek friss kakukkfű
1 mk chilipehely
1 mk frissen őrölt bors

A tejet a lábasba öntöttem, a túrót is (hideg tejbe, hideg túrót), összekevertem.
Tekintettel, hogy a túró elég száraz darabos volt, így botmixerrel alaposan összedolgoztam a tejjel.
Felforraltam, a fehérje kicsapódott, majd elzártam a tüzet és rövid ideig így hagytam.
Így volt ideje a "fehérjének" teljesen kicsapódni,  -a savó színéből következtethetünk rá-  
szép sárgás, "átlátszó" savó maradt a leöntés után.
 A következő lépésként a sűrű szövésű szűrön szétválasztottam őket (leszűrtem). 
A vajat  egy másik tiszta lábosba tettem 
(jobb ha nem tapadósat választunk, én teflonban készítem, abba nem ragad bele),
és megolvasztottam.
Beleraktam a sajt-töretet, a sót és a szódabikarbónát. 
(A szódabikarbónával amikor összekeverjük, akkor elkezd "habzani" 
hisz találkozik a savas töret és a lúgos szódabikarbóna.)
Közepes hőfokon, állandó kevergetés mellett, ~10 percig főztem, inkább kevesebb. 
Ekkor már nyúlóssá vált (már nem habzik!), egyben volt a massza, elvált az edény falától.
Közben a konyhapultra (asztalra) egy folpack fóliát feszítettem 
(a felületet, ha nedves ruhával áttöröljük, akkor a fólia ráfeszül és úgyis marad),
és egy 7 cm átmérőjű tálkát készítettem.
A kakukkfüvet a chilipehellyel és a borssal a mozsárban jól összedolgoztam (a friss kakukkfű nem fog teljesen szétmorzsolódni, de ha szárítottat teszünk bele, azt mindenképpen zúzzuk porrá).
A sajtmasszából  tettem a tálkába, hogy legyen natúr is, majd a többit a kifeszített fóliára terítettem.
(kb. 17 cm x 20 cm )
A fűszereket rászórtam és feltekertem.
Szorosan a fóliába csomagoltam és hideg helyre tettem, hogy megdermedjen.








 

6 megjegyzés:

  1. drága Ágnes Istenéltessen névnapodon :)***

    VálaszTörlés
  2. hűűű, ez a recept milyen csodásan hangzik! ki kell próbálnom, micsoda gyönyörűség! újabb nagyszerű ötlet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves <3
      Biztos nagyszerűt alkotsz! köszönöm szépen :)

      Törlés