2014. január 26., vasárnap

Mézes olívás folyékony szappan



Jó, jó a hagyományos szappan, de a folyékonynak is megvan az előnye.
A gyors kézmosáshoz praktikusabb: amikor az ember leöblíti a kezét, a szappanért nyúl, 
bedörzsöli a kezét, vagy visszateszi a szappant a tartóba (ebben az esetben a szappanon marad
 a kezéről a "kosz") vagy leöblíti a szappant (ebben az esetben a kezéről is leöblíti a szappanhabot). 
Na egy szó, mint száz, mi szeretjük a folyékony szappant, mert akkor egy mozdulattal
 higiénikusan elintézzük a szappanozást.


 


Bolti folyékony szappant nem veszek (csak bio-t vennék, de az az utóbbi időben igen drága lett...).
Szappant meg ugye készítek, és ha van szappan, akkor innen már csak egy lépés hogy belőle folyékony szappan legyen.

Folyékony szappant legegyszerűbben szoktam készíteni.
Lereszelem a szappant, felfőzöm vízzel (vagy valamilyen virágos vízzel, esetleg teával),
majd adok hozzá "adalékanyagokat".
Az adalékanyagok az én esetemben: ápoló olaj vagy valamilyen vaj és illóolaj.
Most viszont miközben reszeltem a szappant, a méz villant be.
 Miért is ne, a méz nagyon jó a bőrnek, rosszat biztos nem teszek vele.
Levendulás akácmézet választottam, ami saját készítésű (a méz nem :) csak a levendulás része),
 így az illóolaj hozzáadását megspóroltam.

Nos, én saját szappanból készítettem, tudom nem áll mindenki rendelkezésére,
de,
lehet jó natúr szappanokat kapni, sokkal nagyobb a választék, mint folyékony változatból.
Érdemes magunk készíteni, mert a hozzáadott olaj és méz garantálja,
hogy a kézkrém használatát megspóroljuk.


...levendulás méz...


Olívaszappan: 100 % olívaolajból magam készítettem (1 éves szappan :)
Extra szűz olívaolaj: Magas az E-vitamin tartalma. Megakadályozza a bőr kiszáradását, hidratálja, rugalmassá teszi, késlelteti a ráncok kialakulását. Védi, táplálja és regenerálja a bőrt, jót tesz a töredező, gyenge körmöknek. Bőrtípustól függetlenül könnyen felszívódik.
Akácméz: A mézben sok minden megtalálható amire a bőrnek szüksége van. 
Tisztít, táplál, regenerál, megköti a nedvességet. Rengetek vitamin és nyomelem megtalálható benne. Antibakteriális hatású, gyulladáscsökkentő.
Levendula: nyugtatja bőrt.
Többet róla, itt:




Mézes olívás folyékony szappan


Hozzávalók
100 g szappan
2 ek extra szűz olívaolaj
1 nagy ek méz
víz

A szappant lereszeltem. Öntöttem rá vizet, majd felforraltam. 
(Az én szappanom 5 x annyi vizet (500 g) vett fel, de ez tapasztalataim szerint eltérhet.
 Azt javaslom kezdjük 3 x-os mennyiséggel, majd adagoljuk számunkra megfelelő sűrűségig.
A folyékony szappan a lehűlés során tovább sűrűsödik.)
Botmixerrel összedolgoztam.
Megvártam még langyosra hűlt. Közben a mixerrel többször átkevertem.
30 fok körüli hőmérsékleten hozzáadtam az olívaolajat, és a mézet.
Újra mixeltem, majd az előtt is, mielőtt szétosztottam a pumpás flakonokba.




Más olajat is használhatunk az olívaolaj helyett.
(Az olajokról, a Tudatos vásárló-n nagyon jó összefoglalót találtam :)







 





 

15 megjegyzés:

  1. Ez nagyon nekem tetsző ötlet. :o))))

    VálaszTörlés
  2. Ági! Ez nagyon jó! Ugyan nincs házi szappanom, de majd veszek akitől szoktam. Egy magyar hölgy gyártja, nagyon vicces volt, mikor vásáron találkoztunk. És beszámolok róla, hogyan vált be nálunk. Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gionetta <3 Előbb-utóbb saját szappanod is lesz :) vagy rosszul gondolom (?)
      Kíváncsivá tettél a sztorira :) Várom a beszámolót és örömmel :)
      Ma képzeld a Fiam azt mondta ez lett a legjobb folyékony szappanom :) nekem is nagyon tetszik :)

      Törlés
  3. Húúúúú! KÖSZÖNÖM!!!! Ez nagyon tetszik,el fogom készíteni: szuper,az olívaolajjal készítek fürdősót,azóta nem kell testápolót használnom,de a kezemnek is kell naponta.
    tetszik,mert nem bonyolult,nem vagyok alkalmas bonyolult műveletekre.:)
    Remek!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka, tudod nálam is az egyszerű a cél :)
      Szerintem remek az olíva és a méz, nagyon megszerettük.

      Törlés
  4. Remek ötlet és a fotóidtól odáig vagyok :)
    Nézzél be hozzám légyszíves egy játékkal kapcsolatban. Köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka!
      Köszönöm szépen, igen megtisztelő Tőled és az is, hogy gondoltál rám.
      Írtam levelet a fb. oldaladra.

      Törlés
  5. ezt is megcsináltam, nagyon finom krémes habja lett. először teljesen pudingosra dermedt de felbotmixeltem és most fini tápláló. lehet, h bölcsibe is ilyen viszek. utálom, hogy mindig veszek egy vacak boltit, de persze ott praktikusabb, de a bio drága, a nem bio meg tiszta sls. köszi! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nagyszerű ötlet a bölcsibe is ezt vinni. Ha pudingos lett akkor esetleg lehet több vizet is elbír. Az a tapasztalatom, hogy mindenképpen jó ha összeforraljuk és nem utólag adunk hozzá vizet.
      Remekül megoldottad.
      Elképzeltem milyen csodás lesz a picike kezük a finom mézes olívás habtól :)

      Törlés
    2. <3 tényleg picike kezük van és csodás hab <3

      Törlés
  6. megcsináltam, nagyon finom krémes a habja, tetszik!

    VálaszTörlés
  7. Mindenképpen kipróbálom! :-) Köszönöm! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amelie <3
      Eddig ez a kedvenc foly. szappanom :) bízom benne, hogy Neked is tetszik majd.

      Törlés