2014. január 25., szombat

Mazsolás zabpelyhes keksz



Jó kis omlós, ropogós kekszet készítettem. 
Teljes kiőrlésű tönkölyliszttel, a különleges benne a sok-sok mazsola.
Először nem is tettem bele más édesítőt,  nekem tökéletesen elegendő volt.
Végül az édesebb szájú Férfiak miatt került bele 5 dkg nádcukor.
50 db ~ 4 - 4,5  átmérőjű kekszek születtek.




Mazsolás zabpelyhes keksz

Hozzávalók
150 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
150 g apró zabpehely
50 g nádcukor
pici só
1 mokkáskanál (vagy 1/2 tk) szódabikarbóna
150 g hideg teavaj
150 g közepes nagyságú mazsola
2 db közepes nagyságú tojás


A sütő forró volt,   -mert kenyér sült benne-  de ha nem így lett volna, 
akkor először a sütőt kapcsoltam volna be...
A lisztet összemorzsoltam a vajjal, majd itt adjuk hozzá a cukrot (én később tettem csak).
Hozzáadtam a zabpelyhet, sót és belekevertem a szódabikarbónát.
Következett a mazsola, ezt is belekevertem.
 Végül az előre elkészített két tojást is hozzáöntöttem és az egészet összeállítottam.
Két tepsire sütőpapírt terítettem, a tésztából golyókat formáztam, 
majd az ujjaimmal laposra nyomtam.
Tepsire ültettem, majd a tepsiket egyszerre a sütőbe csúsztattam és 
13 perc alatt a 175 fokon (légkeverés) megsütöttem.
A sütőt kikapcsoltam, a kekszeket nyitott ajtó mellett a sütőben hagytam, 
hogy teljesen kiszáradjanak.




Minden sütő más, legyünk résen :)
A zabpehely nem egész, hanem az a fajta ami apróbbra tört. 
Ha nem kapunk ilyet, akkor az egészet aprítógéppel törjük össze.
  A mazsolát nem áztattam be, finom puha volt, így sütés közben finom karamellesre sült.






 
 
 
 

3 megjegyzés:

  1. Egészséges ételek , Gratulálok !!

    VálaszTörlés
  2. Annyira imádom amiket sütögetsz mindig! Éppen ezért választottalak és szeretnélek meghívni az " ismerjük meg egymást" című játékra. Részleteket itt találsz nálam: http://koskacukor.blogspot.hu/2014/01/jatek-ismerjuk-meg-egymast.html

    VálaszTörlés