2014. január 19., vasárnap

Citrusos kókuszgolyó (sütés nélkül)



Női desszert. Üdítő, frissítő, cseppet sem édes.





A Férfiaim nem is lelkesednek érte :)
Bezzeg az aszalt gyümölcsös, magos csokist mind befalták....
 Végre egy desszert, ami csak az enyém :) :)
Na jó :) megosztottam egy Barátnőmmel <3




Kókuszreszelék, kevés mandula, Meyer citrom vagy narancs vagy lime vagy citrom.
Meg persze méz. 
Szerintem máris beindultak a emésztőenzimjeink....


 


Citrusos kókuszgolyó

Hozzávalók
200 g kókuszreszelék (nagyra reszelt/szálas)
50 g őrölt mandula (héj nélkül)
75 g teavaj (lehet kókuszvaj)
5 ek (75 g) akácméz
gondolatnyi tengerisó
5-7 ek citruslé (narancs vagy lime vagy Meyer citrom vagy citrom)

A kókuszreszeléket összekevertem a finomra őrölt (barna héj nélküli) mandulával és
a gondolatnyi tengerisóval.
A vajat megolvasztottam (csak folyékony legyen nem kell meleg,
40 foknál semmiképpen ne legyen több), belekevertem a mézet és a Meyer citrom átszűrt levét. 
A mandulás kókuszra öntöttem, az egészet összekevertem és hagytam, hogy a vaj visszadermedjen.
Ekkor kicsi golyókat formáztam belőle: ezt nem lehet gömbölyíteni,
 hanem csak az ujjaimmal összecsíptem.
30 db :)
Dobozba zárva, a hűtőbe tettem fogyasztásig.


6 megjegyzés: