Follow by Email

2015. március 11., szerda

Banános savóital szegfűszeggel fűszerezve




Paneert készítettem frissen fejt tejből, friss citromlé hozzáadásával.
(A paneer, indiai eredetű sajtféleség.)


 


Tetemes mennyiségű savóval lettem gazdagabb (meg nem olyan sok sajttal...:).
A savó egyik részét félretettem kenyérdagasztáshoz, a másik feléből készítettem italt.
Tekintettel, hogy a savó savanykás volt a citromlétől, érett banánnal házasítottam össze.
Őrölt szegfűszeggel fűszereztem.




Banános savóital szegfűszeggel fűszerezve

Hozzávalók
savó (hideg)
banán (tisztított :)
őrölt szegfűszeg

Az egészet összeturmixoltam, tetejére csipetnyi fűszert szórtam.


 A savót vétek lenne kiönteni.
A tejsavó tartalmazza   -állítólag-   a tej vitamintartalmának, ásványi anyagtartalmának, 
antioxidáns tartalmának a 80 % -t.
(Itt nagyon sok információt tudhatunk meg róla.)

Felhasználhatjuk:
- Újra melegítve és újabb adag citromlével, készíthetünk belőle zsendicét, ordát, 
bár nagyon kevéske lesz belőle, ezt a megoldást csak elvétve szoktam választani.
- Felhasználható kenyerek, péksütemények készítéséhez, akár teljesen kiváltható vele a folyadék.
- Tehetjük bármibe, amibe tejet tennénk.
- Felhasználhatjuk fagylaltalapnak.
- Süthetünk vele palacsintát, lángost, süteményt.
- Készíthetünk vele levest, főzeléket.
- A tejsavó roppant finom: ihatjuk melegen, hidegen.
- Szinte bármivel fűszerezhetjük.
- Édesíthetjük mézzel :) gyümölccsel turmixolhatjuk.
- Sósan, esetleg buborékos vízzel hígíthatjuk.
- Finom gabonapelyhekkel vagy magokkal turmixolva.
- Főzhetünk benne rizst, zabpelyhet, kölest, stb.
 - Áttörölhetjük vele az arcunkat, vagy mehet a fürdővízbe.
- Nyáron a növényeim is kapnak belőle.
- Aki készít szappant, az tudja, hogy a folyadék akár savó is lehet.




 Egészségünkre!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése