2015. március 29., vasárnap

Sárgaborsó-krémleves




Újabb minimális összetevőkkel készült leves.
Annyira minimális :), hogy a sárgaborsón túl, csak hagymát és krumplit adtam hozzá.
No és sót, meg vizet.




Annyira finom, hogy semmilyen pluszt nem kívánt. Nem tettünk hozzá sem tejszínt, sem tejfölt, 
sem joghurtot.....sőt a sajt szerető Férjem, még sajtot sem reszelt rá...
Másnapos zsömlét* ettünk mellé, azaz, bele-bele mártottuk a forró, 
nagyon selymes, nagyon krémes levesbe.
Végül a kanál is elfogyott, mint Mátyásról és a juhászról (és Gurulj kutyáról) szóló mesében. 
"Eb aki a kanalát meg nem eszi." 
Megettük :)


Sárgaborsó-krémleves

Hozzávalók
1 nagy fej vöröshagyma
3 közepes nagyságú krumpli
1/4 kg sárgaborsó
kevés olaj
víz (~ 1,5 liter)

A sárgaborsót pár órával előbb meleg vízbe beáztattam.
 (Előtte átnéztem/átválogattam, és többször váltott vízben megmostam.)
A megtisztított, felszeletelt hagymát és a megtisztított felkockázott krumplit kevés olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a lecsorgatott sárgaborsót, sóztam.
Kevergetve pirítottam 2-3 percig, majd annyi vizet öntöttem rá, ami ellepte. 
Így forraltam fel, majd még 10 percig forraltam, végül az összes vizet ráöntöttem és készre, 
a sárgaborsót puhára főztem.
Botmixerrel teljesen krémesre turmixoltam.




* Zsömle, pretzel technikával :)
Nos bagelt készítettem a Fiamnak, három bagel helyett meghagytam zsömlének, 
majd forrázás után a tetejükre keresztet metszettem. A recept itt található:





 Magyar népmesék sorozat: Eb, aki a kanalát meg nem eszi...




 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése