2015. május 18., hétfő

Paradicsomleves kölesgaluskával


Kedves virtuális Barátom pár hete írta  a fb.oldalán
hogy a városában mesélte a zöldséges  -akinél vásárolja a kölest-  
hogy megnövekedett a kölest vásárlók száma.  
"Van a városban egy csaj, aki még süteményt is készít kölesből" - újságolta a zöldséges :)
(Valahogy így...nem találom a bejegyzést.)


...nyers köles...

Valóban, Lotti nagy köles imádó, velem egyetemben :)
ha szeretnétek több kölesből készült finomságot, nála is érdemes nézelődnötök.




Hígabb paradicsomlevest készítettem 
és teáskanállal beleszaggatott kölesgaluskákkal kínáltam.
Saját, eltett paradicsomlét használok,
általában duplájára hígítom, most kb. 1/4 literrel több vizet tettem hozzá.
A kölesgaluskákba került petrezselyem, 
a kész levesbe pedig bőven zsenge fokhagymaszár, jó sok petrezselyem 
és ki-ki vérmérséklete szerint erős paprika.




Paradicsomleves kölesgaluskával

Hozzávalók
leves
1 liter házi sűrű paradicsomlé
1-2 ek olaj
frissen őrölt bors

kölesgaluska
25 dkg főtt köles
2 db tojás
12,5 dkg liszt
petrezselyem

tálalás előtt
zöld fokhagymaszár
petrezselyem
erős zöld paprika

- Elkészítettem a levest, összeforraltam és ízesítettem.
- A kölesgaluskákhoz a kölest már előbb megfőztem, teljesen kihűlt volt.
Villával szétnyomkodtam, hozzáadtam a tojásokat, az apróra vágott petrezselymet, után sóztam.
Összekevertem, végül annyi lisztet kevertem hozzá, hogy kanállal formázható legyen
(ez kb. a főtt köles fele).




- A fortyogó paradicsomlevesbe kanállal beleszaggattam.
- A megfőtt, kész levesbe (már elzártam a tüzet) belekevertem a zsenge zöldeket 
(zöld fokhagymaszár, petrezselyem, erős zöld paprika).


Megjegyzés
- A kölest 5 x átmosom egymás után. Közte a kezemmel megkavargatom, kissé megdörzsölöm.
2 x-es mennyiségű vízben megfőzöm, amibe kevéske sót teszek. 
A 250 g főtt köles, kb. 10 dkg nyersből lesz.
- A paradicsomlevest készítsd ahogy szereted, kicsit hígabbra és talán nem kell külön besűríteni. 
A galuskát belefőzöd, sűrűsödni fog.








2 megjegyzés:

  1. Szia! :) A receptet viszem és köszönöm! Mivel én is nagyon szeretem a kölest, szeretettel küldök neked egy sütemény receptet. Nemcsak a köles szeretete közös bennünk, nekem is ilyen tálcám van és most abban az áruházban van egy fekete alapon színes epres is! :) Tehát a recept: http://antalvali.com/boszorkanykonyha/eheto/edes-sutemenyek/csokis-koles-brownie.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szera <3
      én is köszönöm s receptet, megsütötted már?
      Epres tálca :) megnézem, hamarosan...
      Jövök majd túrós-sajtos-köles gombóccal, meg a kölestej is nagyon "érik" már :)

      Törlés