2015. május 25., hétfő

Mézes szilvalekváros joghurthab házi granolával




A Barátnőmnek raktam össze kb. 2 x annyi idő alatt, mint a gép felverte a habtejszínt :)
Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy nem hozhatnak zavarba váratlan helyzetek, 
ha van a tarsolyban néhány ilyen egyszerű desszert recept.
Nem csak engem, Téged sem.


 


Tudom kell hozzávaló is, de lekvár mindig van a kamrában, mert ugye főztem be.
Joghurt is akad, meg habtejszín is. Granola nincs mindig :) de ezt pont 2 nappal előbb készítettem.
Keksz, vagy babapiskóta, esetleg pár szem mogyoró vagy mandula is tökéletes, 
de akár ezek nélkül is teljes élményt nyújt a joghurthabos desszert.


 


Mézes szilvalekváros joghurthab házi granolával

Hozzávalók
1 dl házi mézes szilvalekvár (vagy másféle)
2,5 dl habtejszín
1 ek porcukor
1 nagy pohár görög típusú joghurt (vagy tejföl)
1-2 marék házi granola (v. pár keksz, babapiskóta, mogyoró, mandula)

A hűtőből kivett habtejszínt habbá vertem (azaz a gép).
A desszertes poharak aljára lekvárt kanalaztam.
A joghurthoz kevertem az 1 ek porcukrot.
A felvert tejszínhabot óvatosan összeforgattam a joghurttal.
A lekvárra kanalaztam.
A tetejére szórtam a granolából.




- mézet búzaszirupra cseréltem
- a kakaóport elhagytam
- tettem bele 5 dkg szezámmagot
- az egy csésze mandula mellé került törökmogyoró és dió
- és került még bele egy csésze aszalt áfonya és házi aszalt meggy
(Amennyiben szeretnél részletesebb leírást, kérlek jelezd nekem és megírom külön posztban.)




A desszert elkészítés után már fogyasztható,
ha marad, másnap még finomabb, de ebben az esetben a granolát csak tálalás előtt szórom rá.


  <3




2 megjegyzés:

  1. Kedves!
    igen, érdekelne részletesebben a granola recept és elkésíités.
    köszönöm, szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emőke <3
      ezt a csokoládést linkeltem, itt részletesen írtam:
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/09/csokolades-garnola-piritott-mandulaval.html
      Így elegendő?
      Igyekszem :)

      Törlés