2015. május 21., csütörtök

Bodzavirágos panna cotta





Az elmúlt években, biztosan nem volt ilyen sok és ilyen egészséges a bodzavirág.
Tavaly ebben az időben, csak esett és esett, ami persze jó volt a bokornak, de nem a kinyílt virágnak.
Az idén viszont rengetek van, szinte nem is látni a zöld leveleket a rengetek virágtól.
Amennyiben, már túl vagyunk a bodzaszörp, szirup, zselé eltevésen,
kísérletezzünk bátran mibe tudjuk még belevinni e csodálatos illatot és ízt.
Még szezon előtt listát írtam magamnak az ötleteimről, mit szeretnék készíteni belőle.
Másodikként a panna cotta szerepel. 


 


A Panna cotta (főzött tejkrém) olasz desszert, amihez tejszínt, tejet édesítünk,
összeforraljuk és valamivel fixáljuk. 
A legtöbb esetben zselatint használnak (ma már), de ismert  tojásfehérjével készült változata
(ekkor vízfürdőben hőkezelik). 
A desszertet én is szerettem volna megkóstolni, 
de vegetáriánusként az állati eredetű zselatin szóba sem jöhet.
Így most is a jól bevált agar-agar-t használtam.




Bodzavirágos panna cotta

Hozzávalók
5 dkg bodzavirág (nettó)
200 ml tej
250 ml habtejszín
30 g porcukor (+/-)
1 tk (4 g) agar-agar

A bodzavirágokat lecsipkedtem az ernyőről, nem szirmokként, de törekedtem, 
hogy minél kevesebb szár maradjon.
Este beáztattam a tejbe.
Reggel, a tejet a bodzavirágokkal együtt fölforraltam, majd átszűrtem,
a virágokat alaposan megnyomkodtam.
Visszaraktam a tűzre és 1/2 dl kivételével hozzáöntöttem a habtejszínt. 
A 1/2 dl tejszínben kézi habverővel elkevertem a cukrot és az agar-agart.
Ezt is beleöntöttem, majd az egészet fölforraltam
és előírásszerűen (agar-agar) 2 percig forraltam még.
Szilikonformába kanalaztam, majd kihűtöttem, végül, a hűtőben tovább hűtöttem tálalásig.




Frissen szedett szamócával kínáltam, illetve a Fiam mézes eperlekvárt csorgatott rá.




Megjegyzés
- Nyugodtan készítsd zselatinnal az agar-agar helyett, de én ahhoz nem értek.
- A cukor vagy más édesítő mennyiségét igazítsd ízlésedhez.
- Szilikon helyett kicsiny desszertes tálkákban is tehetjük. 
Ebben az esetben hideg vízzel öblítsük ki, vagy vékonyan kenjük ki vajjal.
Tálalás előtt a tálkát tegyük forró vízbe (csak amíg a tálka fala átmelegszik, vigyázva, 
hogy a tálkába ne menjen víz), így könnyen kicsusszan a tányérra.
- Agar-agar
Az agar-agar  vörösalga, természetes növényi zselésítő.
Hideg folyadékban kell feloldani, majd a forróhoz keverni, 2-3 percig forralni.
Az agar-agar forrón híg, csak 40 fokon körül sűrűsödik be.
Készíthetünk vele lekvárokat, zseléket, krémeket, tortát, kocsonyát, ízesített aszpikot.
Magas a rosttartalma ezért a emésztés serkentésére is kiváló.
Reform/bio-boltokban kapható.
 
 
 
 
További panna cotta ötletek a blog tartalomjegyzékében:
 

:)





6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. N.D. <3
      Szilikon, 8 mélyedéses, szappant terveztem bele önteni. A Fiam ötlete volt, hogy próbáljuk ki, így ezzel avattuk fel (és lehet, hogy marad a konyhában :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, gusztusos!!!
    Sajnos nálunk csak esik, esik, esik.... nem tudok bodzát gyűjteni... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kavics <3
      Köszönöm. Most itt is, de várható volt (és vártuk is nagyon), így eső előtt gyűjtöttem.
      Akác már nem lesz, de bodza még várható eső után.
      Bízom benne, hogy Te is tudsz majd.

      Törlés
  3. Fantasztikus! Ha nem kellene dolgozni menni, már neki is állnék.... :-))

    VálaszTörlés