2015. május 12., kedd

Citromos ananászos tejszínkrémes rolád (piskótatekercs)


Anyák napjára készítettem, az említett technikai okok miatt most kerül fel.
A jó hír, hogy az ananászt, már friss eperre cserélhetjük :) 
hisz időközben megjelent a hazai, a piacon.




A "sötét" tésztához, "világos" krémet képzeltem el, 
ami harmonizál a megálmodott százszorszépes díszítéssel.
A piskótatekercs készítés alapszabályát betartva 
(1 tojáshoz ugyanannyi cukor és liszt, 3-3 dkg) jártam el,
viszont vajjal gazdagítottam, tojásonként 1-1 dkg-ot számítva.
Az íze teltebb és dolgozni is könnyebb vele.
Krémnek  mascarponét választottam alapul, amit felvert tejszínnel lazítottam 
és fehér csokoládéval "fixáltam". 
Ezzel az ananászos krémmel vontam be kívülről a tekercset.
Az illóolajokban bővelkedő (bio) citromhéj koronázza meg az "ízhatást".
Szálakra reszelt citromhéjjal és frissen szedett kerti százszorszéppel díszítettem.




Citromos ananászos rolád





Hozzávalók
tészta
4 db tojás
120 g cukor
90 g finomliszt
30 g kakaópor
40 g teavaj (olvasztott, visszahűtött)

krém
250 g mascarpone
250 g habtejszín
100 g fehér csokoládé
50 g porcukor
1 db citrom reszelt héja (bio)
1 db citrom leve
1 kis doboz ananász konzerv (apróra daraboltam)

díszítés
citromhéj
százszorszépvirág 


Bekapcsoltam a sütőt 175 fokra (légkeverés) és előkészítettem egy tepsit, 
amire sütőpapírt borítottam.
  1) - Felütöttem a tiszta tojásokat, hozzáadtam a 120 g cukrot és fehéredésig kevertem. 
(Minél jobban kidolgozzuk, annál lazább lesz a piskótánk.)
- A vajat a masszához öntöttem és a kakaóporral összekevert lisztet is beleszitáltam.
- Fakanállal nagyon óvatosan összeforgattam.
  - A tepsi nagyságában szétsimítottam a piskótatésztát.
- A forró előmelegített sütőben 7 perc körül sült meg. 
(Minden sütő más, legyünk résen, nem kell neki nagy idő.)
- A sütőből kivéve, azon nyomban forrón (kesztyűs kézzel!) a sütőpapírral együtt
 feltekertem a piskótát, majd ki, majd újra fel, szorosan. 
- Papírostól, a tekercset még egy nedves vászonkendőbe csavartam és így hagytam kihűlni.
(A papírba és vászonba tekert forró piskóta, a gőztől, magától elvált a papírtól.)
2) - A hideg tejszínt ~ 0,5 dl kivételével, habbá vertem.
- A 0,5 dl tejszínben felolvasztottam az apró darabokra tördelt csokoládét.
(Felmelegítettem a tejszínt, majd elzártam a tüzet, 
a feldarabolt csokoládét a forró tejszínben kézi habverővel elkevertem.)
- A mascarponéhoz adtam a porcukrot, majd a tejszínes-csokoládékrémet, a fél citrom levét (habverőmmel simára dolgoztam), majd az apróra darabolt ananászt és citromhéjat belekevertem.
- Végül, beleforgattam a tejszínhabot (vigyázva, hogy ne tegyem tönkre a habot).
3) - A kihűlt piskótát papírostól szétterítettem, lehúztam róla a papírt, de a papíron hagytam.
- Megkentem a krémmel, a összes 3/4-ét kentem bele.
- A papír segítségével vissza feltekertem.
- A tálalótálra helyeztem, majd a külsejét is bekentem a maradék krémmel.
- Hűtőben hűtöttem ki (min. 6 óra).
Tálaláskor, a citromhéjból vékony csíkokat hántottam rá, 
és a frissen szedegetett virágokkal tűzdeltem.




(Bio citromot általában itt,
kezeletlen héjú, emberi fogyasztásra alkalmas citromot itt szoktam vásárolni.
Az utóbbinál mindig olvassuk el az címkét, nem mindig az!)

Piskótatekercsek máskor
- Tejfölös földieperkrémmel:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/06/piskotatekercs-tejfolos-foldieperkremmel.html
- Kókuszos tésztával - kókuszos krémmel:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2014/03/kokuszos-piskotatekercs.html
- Tavaszváró, a Fiam alkotása:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/03/tavaszvaro-piskotatekercs.html
- A "majdnem" klasszikus:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/03/piskotatekercs-kakaos-mintaval.html







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése