2013. december 28., szombat

Vaníliás diós csillagok


Nálunk a karácsonyhoz hozzátartoznak az ilyen omlós, diós vaníliás falatok.
Általában kis kifliknek szoktam készíteni, e recept alapján.
Most változtattam és csillagok születtek :)




Vaníliás diós csillagok

Hozzávalók
280 g finomliszt
100 g finomra őrölt dió
95 g porcukor
200 g teavaj
1 db vaníliarúd kikapart magjai
csipet só

(Csokoládé a tetejére
30 g 72 %-os csokoládé
5-6 g kókuszvaj)

A lisztet, a finomra őrölt diót, cukrot, sót, a vanília kikapart magjait összekevertem,
 majd összemorzsoltam a két kezem között a vajjal, végül összegyúrtam :)
Folpack fóliába csavartam és éjjelre a hűvösebb kamrába tettem.
Pár óra pihenés után kissé átgyúrtam és lisztezett munkalapon vékonyra (3-4 mm) nyújtottam. 
Most csillag alakú kiszúróval kiszaggattam.
Sütőpapírral borított tepsire raktam (szorosan lehet egymás mellé, nem fog terjedni).
A 175 fokos sütőben (légkeverés) 7-8 perc alatt készre sütöttem.
Szeretem ha a sarkai picit aranyba hajlanak, de vigyázni kell, mert gyorsan sül és
 ha nem vagyunk teljesen jelen  bizony túlsülhet....




Hagytam a tepsiken teljesen kihűlni.
A tetejüket csokoládéval vonalaztam be. 




Ehhez csokoládé most volt nekem, de ha nincs, akkor gőz fölött olvasszuk össze a csokoládét a kókuszvajjal (vagy vajjal, esetleg olajjal).
Egy villa, vagy kanál segítségével tetszés szerint mintázzuk a csillagokat.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése