2014. október 8., szerda

Fetás cukkinikrém




Az augusztusi rengeteg esőnek köszönhető, még mindig zöldek, virulóak és termőek
 a cukkinibokrok.
A "nagyon takaró" leveleket leszedtem, hogy jobban érje a melengető napsugár, 
hisz az éjszakák már hűvösebbek.
Egy tököcske a szár alatt bújt meg, a szár szorította, a közepénél mély benyomódás árulkodott róla.
Ebből lett a vacsora, meg a másnapi ebédhez is jutott belőle.
Szedtem hozzá egy marék szurokfüvet, meg tyúkhúrt.


 

- A héját lehántottam, de a vásárolt cukkininek nem fontos, maradhat rajta, 
akkor sokkal zöldebb lesz a színe a krémnek.
- Összeturmixoltam botmixerrel, de ez sem fontos, ha rusztikusabban szeretnénk, 
akkor csak villával törjük finomra az egészet, a zöldeket meg aprítsuk nagyon apróra.
- Készíthetjük finom olívaolajjal, akkor majonéz sűrűségű  lesz, 
tálalhatjuk tészta vagy köret öntetteként, mártogathatunk bele.
 - Amennyiben puha vajat, vagy kókuszvajat turmixolunk hozzá, 
akkor szendvicskrémnek tökéletes állagú, nem folyik ki belőle.
Tehát egy hozzávaló megváltoztatásával, meg azáltal, ahogy összedolgozzuk,
 3-4 féle variációban tehetjük az asztalra. 




Fetás cukkinikrém

Hozzávalók
1 db arasznyi cukkini
1/2 doboz (250 g) fetasajt
1 marék szurokfű (oregánó)
1 marék tyúkhúr
50-100 g között extra szűz olívaolaj vagy teavaj vagy kókuszvaj

tálaláshoz 
frissen őrölt bors

A cukkinit meghámoztam, apróra vágtam és megpároltam (nem tettem alá semmit).
Nagyon gyorsan kész, majd hagytam hogy teljesen kihűljön.
Minden hozzávalót a tálba tettem és a botmixerrel összeturmixoltam.








2 megjegyzés:

  1. A cukkini gyerekeket lezabálták a csigák,így egyet se kóstolhattam.Viszont a padlizsánt békén hagyták..:)

    VálaszTörlés