2014. október 10., péntek

Szőlős mandulás sütemény



Kosztolányi Dezső: Őszi reggeli 
"Ezt hozta az ősz. Hűs gyümölcsöket
üvegtálon. Nehéz, sötét-smaragd
szőlőt, hatalmas, jáspisfényű körtét,
megannyi dús, tündöklő ékszerét.
Vízcsöpp iramlik egy kövér bogyóról,
és elgurul, akár a brilliáns.
A pompa ez, részvéttelen, derült,
magába-forduló tökéletesség.
Jobb volna élni. Ámde túl a fák már
aranykezükkel intenek nekem."


 
Ősz, gyönyörű.
Megannyi csoda termés.
Dúskálunk a színesebbnél-színesebb, finomabbnál-finomabb zöldségekben, gyümölcsökben.
Éljünk velük :)




Vegyünk magunkhoz minél többfélét, minél többféleképpen.
Együk nyersen, süssük, főzzük.


 



Szőlős mandulás sütemény
 
Hozzávalók
3 db tojás
100 g házi vaníliáscukor
1 kezeletlen citrom reszelt héja
150 g liszt
60 g darált mandula
2 tk sütőpor (foszfát mentes alnatura/dm)
pici só
100 g olvasztott vaj
150 g joghurt
250 g szőlő (Othello)
3 ek cukor

tetejére
pár szem mandula reszelve


*


A tojásokat a cukorral habosra kevertem.
belereszeltem a citrom héját.


 


A lisztet, a darált mandulát, sót és sütőport összekevertem.
Fakanállal felváltva a joghurtot és lisztes egyveleget a tojásos masszához kevertem, 
végül hozzákevertem az olvasztott vajat.
A leszemezett, leszárított szőlőt összekevertem a cukorral.
A    szilikon formába kanalaztam kb. 1 1/2 ujjnyi masszát, majd rászórtam a szőlőszemeket.
Erre kanalaztam a többi tésztát.
A nyers tésztára csöpögtettem a szőlő kicsordult levét és "pálcámmal" rajzoltam vele :)


 


175 fokon 35 percet sütöttem.
Hagytam hűlni, majd tálra borítottam a formából. 
(A tálra papírt tettem, a papír közé pedig 2 réteg papírtörölközőt, 
így nem izzadt be a hűlés közben.)
A kihűlt sütemény tetejére (ami az alja volt) néhány mandulát forgácsoltam
 (a reszelő nagyobbik részén).


 


Szaftos, zamatos sütemény, tápláló reggeli iskola előtt....










3 megjegyzés:

  1. Jaj, ez csodaszep, biztos finom is nagyon, es milyen otletes a szololeves diszites, meg gusztabba teszi, noha mar a szep szolofurt lattan csorgott a nyalam.Sajnos mikor otthon voltunk (Magyarorszagon) nem erett az Othello, itt meg ilyent boltokban nem latni, ha van esetleg szolo, vastagjeju, izetlen, teljesen geometrikus, minden szem egyforma meretu, olyan, mint amit rajzolni szoktunk, pont ugy mint a paradicsom, alma, maghazuk minden, a paradicsombol ahogy kiteptek a szarat meg annak a mintaja is egyforma az osszes paradicsomon, amit csak latok a boltban, itt mar a termeszetnek nincs beleszolasa, nem is tudom hova jutott ez a vilag, mitobb meg illatot is tudnak produkalni a megtevesztes kedveert ezeken a genkezelt robotgyumolcsokon/zoldsegeken.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Edit <3 annyira sajnálom....
      Jártam az oldaladon, mert nem tudtam hol élsz....szappan ügyben kérdezhetsz engem is, örömmel segítek.
      Jelölj ismerősnek ha gondolod :)
      Addig is: az olíva pomace tökéletes mosószappannak, meg a kókusz is....
      Üdv,
      Mági

      Törlés
  2. Szia Mági :)
    Most hoztam létre egy szőlős kihívást. Jelentkezz, ha gondolod, ezzel a recepttel. Szeretettel várlak :)
    http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2015/09/szolos-receptek.html

    VálaszTörlés