2014. október 9., csütörtök

"Faleveles" mécsestartó kézzel készült




Ki jobban, ki kevésbé, de szinte mindenki szereti az otthonát díszíteni.
Van aki másra bízza és vásárol díszeket, van aki mindent maga szeret kreálni.
Vannak akik az aprólékosan összeállított kompozíciókat szeretik, vannak akiknek elég, 
hogy néhány termést letesznek az asztalra. Igaz az utóbbit is lehet "stílusosan". 
Az ősz közeledtével, pár dió, gesztenye, mandula, pár csipkebogyó, galagonya elég,
 hogy évszakra hangoljunk.




Vannak akik csak különleges alkalmakkor, ünnepekkor gyújtanak gyertyát, 
vannak akik a hidegebb esték beköszöntével.
Vannak akik nem tudnak fény nélkül élni :).




Nálam szinte mindig ég egy mécses: ha dolgozom, ha alkotok, ha sütök, ha főzök, ha írok,
 ha olvasok, ha jógázom, ha teázom, ha fürdök....stb. a fény a létemhez tartozik.
A közös étkezések sem történhetnek a fény jelenléte nélkül.

A biztonság fontos, fontos, hogy nyugodt legyek, ezért biztonságos mécsestartókat használok.
A konyhában legtöbbször a párologtatóban gyújtok, ez felülről is fedett.
Vannak ikeás lámpásaim, ezek bármikor kint és bent biztonsággal alkalmazhatók.
Ezeket ott merem hagyni, ha kiszaladok a kertbe, vagy csönget valaki.
Vannak sótéglából faragott tartóim és rengeteg van, amit magam alakítottam/díszítettem 
szép és még szebb üvegekből, poharakból. 
Ez utóbbiakat   -ha ég bennük mécses-   nem hagyom felügyelet nélkül.
A biztonságos gyertya és mécses használatról remek tájékoztatót találunk itt :)




Több napja már alig bújt elő a Napocska, a színeket az egyre színesedő fák/levelek jelentik.
Gyűjtöttem belőlük párat, a mécsestartókat velük díszítettem, 
különleges hangulatot varázsolva az asztalra.




Nem kell hozzá más, csak egy-két szép formájú üveg, néhány színes falevél és egy papírragasztó.




A leveleket egy papírra fektettem és bekentem a ragasztóval. 
A tiszta üvegekre   -kívülről-   rásimítottam.


 


Megjegyzés
- Az üvegeket, csak kívülről díszítsük.
- Belülre éghető anyagot, ne tegyünk.
- Az üvegbe   -amire a mécsest ültetjük-   tehetünk: apró kavicsot, üveggyöngyöt, sódert, 
dekorhomokot, legjobban a sót szeretem.
Szép, apró, nem billen meg a mécses, jól bele lehet ágyazni és nem tűzveszélyes.




Az üveg szájára vastag kenderzsinórt tekertem.
A kicsi harang alá, házi készítésű csokoládé kerül, amit a Fiam készített.




Nappal és este :)







8 megjegyzés:

  1. Én nem tudok fény nélkül élni.:)
    De jó,hogy írtál erről,már meg is van az egyik hétvégi unokás program: mécseseket fogunk díszíteni és mivel ott alszanak nálunk, este azzal leszünk. Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Mamka <3
      Gondoltam :)
      Remek móka lesz, a gyermekek nagyon szeretnek falevelet gyűjteni :) na meg ragasztgatni :)
      A gyümölcsfák levelei tovább maradnak színesek :)
      Örömteli alkotást!

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek a mécsesek! én is készitettem, csak én a teljes fedésre törekedtem (nem tudom miért :-), de igy is nagyon tetszenek, jó ötlet .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia fenci <3
      Ó, csodás lett a teljesen fedett, nekem meg eszembe se jutott :) :)
      http://manocskak.blogspot.hu/2014/09/a-mult-het.html
      Szép napokat!

      Törlés
  3. Nekem nincs semmi specko ragasztom, mas oldalakon meg dekupazs ragaszto, stb irtak ,igy hozza sem kezdtem a dologhoz,de ha valami sima ragasztoval is mukodik, mi is megprobaljuk az en kis (3 eves) bogyolanyommal, o imad alkotni☺akkor ezek szerint ho hatasara nem esnek le a levelek a papirragasztoval sem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Edit drága <3
      A legegyszerűbb ragasztóval készítettem, ami szinte minden háztartásban fellelhető, olyan alap :) papírragasztó.
      Nem lesz meleg a mécsestartó, a hő felfelé száll. A harangforma már 1 1/2 hete kész és pont azért, mert még ezután is szép volt, gondoltam megmutatni.
      Jó szórakozást!

      Törlés
  4. ezek nappal is éjjel is szépségesek

    VálaszTörlés