Follow by Email

2014. augusztus 26., kedd

Reform cukkinis sütemény



Két sós cukkinis után jöjjön egy édes, azaz sütemény. 


 


Bár édesnek egyáltalán nem mondható, hisz csak kevés mézet tettem bele.
Aki édesen szereti a süteményeket, az nyugodtan tegyen méz helyett cukrot, esetleg abból is többet.
"Reformosra" vettem a receptet, zablisztet és teljes kiőrlésű tönkölylisztet tettem bele, meg kókuszvajat. 
Édesíteni mézzel édesítettem, szódabikarbónával és joghurttal lazítottam, nem kevés kakaóval tettem "felismerhetetlenné" :)
Ugyanis, bárki kóstolta, senki nem tudta megmondani mi van benne :)
Viszont, addig addig kóstolgatták, még közel elkóstolgatták,
 mire észbe kaptam, már csak egy falatot sikerült lefotóznom. 
Persze semmi baj nem történt volna, ha ez elmarad, de Ők mondogatták, hogy tegyem fel a blogra.




Reform cukkinis sütemény


Hozzávalók
220 g reszelt cukkini
2 db tojás
100 g méz
 200 g joghurt
70 g puha kókuszvaj
100 g zabpehelyliszt
125 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
50 g (holland) kakaópor
2 tk szódabikarbóna
1 mokkáskanál só
A sütőt bekapcsoltam 175 fokra (légkeverés).
21 cm átmérőjű, 5 cm magas kerek tepsibe sütőpapírt tettem.
A cukkinit lereszeltem. 
A liszteket összekevertem, hozzákevertem a szódabikarbónát, a kakaóport, sót.
Közepébe csorgattam a mézet, beleraktam a két felütött tojást, a puha kókuszvajat és elkevertem.
Hozzáadtam a reszelt cukkinit és az egészet összekevertem, végül hozzá a joghurtot.
 A sütőformába borítottam, eligazítottam a masszát.
Az előmelegített sütőben 35 perc alatt sütöttem meg.


Nagy cukkiniből készítettem, így ennek a héját leszedtem, 
de kisebb teljesen zsengének mehet bele a héja is.
Nem nyomkodtam ki a levét. Lereszeltem és kész.
 Inkább lassabban süljön, kisebb hőmérsékleten, tovább.
A mézet cukorra, a kókuszvajat vajra cserélhetjük.


Készítettem már többször cukkinivel süteményt, a blogon is található pl. ez:










4 megjegyzés:

  1. Nyami..)
    Jöttem megnézni a szilvalekvár receptedet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem találom.:( De majd még keresem...

      Törlés
    2. Itt van :)
      http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2012/09/csokolades-szilvalekvar-natur.html

      Törlés
    3. Drága Mamka <3
      szép napot!

      Törlés