2013. június 18., kedd

Tejszínes eperfagylalt



Ma is meleg van és még napokig kényeztet minket az időjárás :)
Amellett, hogy fokozottan figyeljünk oda folyadék bevitelünkre
(tiszta víz, tiszta víz, tiszta víz, gyógytea, limonádé, friss gyümölcslé....)
jól fog esni egy kis kényeztető hidegség. 




Percek alatt összehozható ez a fagylalt, a többi már a fagyasztó dolga. 
Gép sem kell hozzá, ez is úgy készült, vagyis gép nélkül.
Amikor összekeverem a fagylaltalapot beszoktam tenni a fagyasztóba 1-2 órára, hogy alaposan lehűljön, mielőtt a gépbe teszem. Gyorsabban, rövidebb idő alatt kikeveri. 
Most az történt, hogy bent maradt, mert közbe jött valami. Addig maradt, még teljesen megfagyott. 
A fiam, kanállal felkapargatta. Így is lehet.
Krémes, tömény eper, finom, no és hideg. Végül is ezt akartuk :)




Tejszínes (földi)eperfagylalt

Hozzávalók
500 g eper
250 ml habtejszín
3 púpos ek porcukor (lehet több ízlés dolga)
1 tk alkoholos vanília kivonat (saját készítés)

A hozzávalókat egy tartályba tettem és botmixerrel összeturmixoltam. 
Betettem a fagyasztóba...... 
Akinek van gépe, az tudja, hogyan folytassa, akinek nincs, az óránként keverje át, 
vagy felejtse ott pár órára.......









6 megjegyzés:

  1. hát ezzel le lehetne venni a lábamról egyszerre :)

    VálaszTörlés
  2. Hű, most ez nagyon-nagyon jól jönne Nekem is. :P Annyira csábító az "olvadozós" képen... :)

    VálaszTörlés
  3. sziasztok
    én is adok egy nagyon finom egyszerű, bevált, gép nélkül is készíthető gyümölcs fagyi receptet
    Hozzávalók:
    1kg eper, 5dl tejszín, 40dkg cukrozott sűrített tej szerintem a házi is jó ( Mesterem https://www.facebook.com/agnes.molnar.9256?fref=ts receptje :-)), 2-3 evőkanál likőr de nem szükséges

    Az epret megmossuk,csumázzuk, botmixerrel pépesítjük ( mi szeretjük darabosan)
    A tejszínt kemény habbá verjük és hozzá adjuk a tejszínt, eperpürét
    A masszát kétujjnyi vastagon fagyasztótálba tesszük majd kb 2 órát fagyasztjuk
    Amikor már kristályos, de még nem fagyos habverővel átkeverjük
    Ezt 20-20 percenként 2-3 alkalommal megismételhetjük.
    Más gyümölcsből is nagyon finom
    Jó étvágyat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia "Mesterem" sejtem ki vagy <3
      Köszönjük szépen a remek fagylalt receptet.

      Törlés