2019. január 29., kedd

Zalai tejfölös bableves (vegetáriánus)





Annyira egyszerű levesről van szó, hogy a nevében szinte minden fontos benne van :)
 csak pár fűszerrel kell kiegészíteni a listát.




Nagyon szeretem az egyszerű recepteket, magam is erre törekszem.
Mikor megláttam Duende ajánlását, 15 perc sem kellett, 
hogy illatozzon a hagyma és főjön a leves.
Ez úgy volt lehetséges, hogy lefagyasztott babból készítettem, 
de legközelebb száraz babból fogom csinálni, amit előző este beáztatok.
Majdnem hűen követtem a receptet, de vegetáriánus lévén alakítottam rajta.
Duende írása itt található, olvasd el, sőt a hozzászólásokat is ajánlom.




Zalai tejfölös bableves

Hozzávalók
3 ek olaj
1 nagy fej vöröshagyma
4 nagy gerezd fokhagyma
1/2 kg fejtett bab
2 ek liszt
2 dl tejföl
2 db babérlevél
ecet
víz

- Megtisztítottam a vöröshagymát és néhány szeletbe vágtam.
- Olajat forrósítottam a kuktában és a hagymát kissé megdinszteltem, 
majd hozzáadtam a négybe vágott fokhagymát, sóztam és ráöntöttem a babot.
- Felöntöttem vízzel és megfőztem.
- A tejfölbe kevertem a lisztet és behabartam vele a levest.
Beforraltam, kb. 5 perc.




Az ecetet nem főztem a levesbe, mert nekem elég savanykás lett, 
de az asztalra odakészítettem, van aki élt is vele.
A frissen sült kovászos kenyeret kínáltam mellé.







Szeretetrehangoltan:


6 megjegyzés:

  1. Nálunk ez a bableves, vagy ha sűrűbben készül akkor babfőzelék mindig tejjel készül és soha nem tejföllel és pici ecettel savanyítjuk a végén, szoktam belefőzni szalonnabőrt, legalábbis így tanultam a Nagyikámtól meg az Édesanyámtól is, feltétnek meg - a férjem miatt, míg élt mindig kellettek a feltétek, üresen a világért meg nem ette volna - sült szalonnát az az kakastaréjt sütöttem rá. Az egész családom így készíti :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Anikó,
      de jó, hogy leírtad.
      Nálunk a leves, tej és tejföl nélkül készült, ecettel és tejföl járt mellé.
      A főzelék, tejjel és rántással.
      Szép, jó napokat Neked!
      Á.

      Törlés
  2. Nagyon szeretem. Múlt héten volt házi aranygaluskával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. N.D. 🌷
      Mi is nagyon megszerettük.
      Aranygaluskával tartalmas ebéd.

      Törlés
  3. Eszembe juttattad apukám kedvenc levesét! Mi is szeretjük. Nálunk is babétel volt tegnap, csak főzelék formájában. :)
    Szép hétvégét kívánok! :)

    VálaszTörlés