2019. február 4., hétfő

Rakott savanyú (fermentált) káposzta. Vegetáriánus.




Amellett, hogy napi szinten fogyasztjuk nyersen a házi savanyú káposztát, 
gyakran kerül az asztalra sülve, főve.




Ezt a rakottat, rizzsel, bulgurral, lencsével 
(a rizst, bulgurt, lencsét megfőztem) 
sült hagymával rétegeztem.
A tetejére tejfölt tettem.
Érdemes elkészíteni.
Egyszemélyes adagot készítettem, a hozzávalóknál nem adok meg 
pontos mennyiséget, inkább az arányokat.
A savanyú káposzta lehet több, mint a képen, de ebbe most csak ennyi jutott :)




Rakott káposzta

Hozzávalók

házi savanyú káposzta
vöröshagyma
fokhagyma
1 : 1: 1
barnarizs - bulgur - hegyi lencse
fűszerpaprika
sózott darált paprika
frissen őrölt bors
csombor
fűszerkömény
tejföl


- A vöröshagymákat felaprítottam és megdinszteltem.
Hozzáadtam a sózott darált paprikát és a köménymagot, elzártam a tüzet.
 Hozzáadtam a fokhagymaszeleteket, megszórtam a fűszerpaprikával, 
az összemorzsolt csomborral, tekertem rá borsot.
Ez az egyik rétegnek való, ha szeretjük a sült hagymát, érdemes nagyobb adagot készíteni.
- A barnarizst, a bulgurt, a lencsét kevés sóval, külön-külön edényben megfőztem.




Rétegezés

A sütőtálat kikentem olajjal.
Az első sor: savanyú káposzta.
2. az összes rizs
3. az összes lencse
4. a fele sült hagyma
5. savanyú káposzta
6. az összes bulgur
7. a másik fele sült hagyma
8. savanyú káposzta
9. tejföl




Forró sütőben kb. 30 perc alatt összesütöttem.
(Nem kell sokáig, hisz mindent előfőztem, 
a káposzta meg úgy jó, ha roppanós marad.)


A savanyú káposztát így készítem:
http://szeretetrehangoltan.blogspot.com/2017/02/fermentaltsavanyu-kaposzta-ahogy.html





Szeretetrehangoltan:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése