2017. október 6., péntek

Pácolt fűszeres padlizsán olajban




Kora nyártól őszig, nem  telik el hét, hogy ne készítenék valamilyen padlizsános ételt.
Szinte kivétel nélkül a padlizsánt mindig sütöm -vagy parázson, vagy sütőben, vagy serpenyőben- 
így roppant kíváncsi voltam milyen lehet a padlizsán nyersen.





Hagyományos szicíliai előétel "antipasto" recept.
Átvéve, innen:





Pácolt fűszeres padlizsán olajban

Hozzávalók

3 db közepes méretű padlizsán*
2-3 ek só
almaecet
3-4 gerezd fokhagyma
friss bazsalikom
friss oregánó
2-3 babérlevél (most friss)
piros chilipaprika
olívaolaj (extra szűz)


1) A megmosott, szárazra törölt padlizsánokat meghámoztam és
pálcika formájúra szeleteltem.
Rászórtam a sót, összerázogattam, hogy mindenhol érje
(a só kivonja a folyadékot a padlizsánból).
Szűrőbe tettem, ráhelyeztem egy nehezéket (egy vízzel teli, lezárt üveg megteszi)
és így hagytam egy éjszakát, hogy kipréseljem belőle az összes folyadékot.
2) Átraktam egy tálba és annyi almaecetet öntöttem rá, ami ellepte. 
Lefedtem és így hagytam 2 órán át.
3) Kinyomkodtam (a kezeimmel) az almaecetből.
4) Hozzáadtam a fűszereket, üvegbe raktam.
Összekevertem, a babérleveleket a tetejére helyeztem.
Felöntöttem az olívaolajjal (lazítsuk meg egy villával, majd nyomkodjuk újra le, 
fontos, hogy az olaj mindenhol átjárja és bőségesen lepje el).
Az egész tetejére nehezéknek, egy előzőleg leforrázott (és 10 percig ecetes vízben forralt)
kavicsot tettem (ezt csak fogyasztásig). Légmentesen lezártam.

5) Hűtőben 3-4 nap érlelés után már kóstolható, de még jobb, ha tovább hagyjuk pácolódni.
Az így pácolt padlizsán hónapokig eláll.
Érdemes a kertben termett utolsó példányokból készíteni,
hűtőben megérheti a karácsonyt :)


Képekkel























Sós és savanykás, elképesztően ízletes a fűszerektől,
a padlizsán egy "rágós" textúrát vesz fel.
Őzbarnára pirított vagy friss kenyérrel ajánlom fogyasztani.


pl. így vagy így

Megjegyzés
*A vásárlásnál, fényes, feszes héjú padlizsánokat válasszunk,
különösen most legyünk résen a szezon végén. 
Amennyiben kiderül, hogy mellényúltunk, már barnák a magocskák benne, 
akkor ezt az előételt ne készítsük el belőle. Csak a zsenge darabokból ajánlom.
- A chilivel bánjunk csínján, a szerényebb fajtából válasszunk.




Augusztus 27-én készítettem először  -akkor dokumentáltam. 
Kóstolást követően, tegnap ettünk belőle.

*

2019. március

Idézet a fb. posztomból:
"Mai első élelmem: 
a vásárnapi kenyérből két szelet pirítós, házi savanyú káposzta, retekcsíra és pácolt padlizsán. 
(Mindent saját kezemmel készítettem.)
Nos az utóbbi, a 🍆 miatt osztom meg Veletek a koradéli reggelim.
Hihetetlen, de ezt a pácolt 🍆 padlizsánt 1 éve és 4 hónapja tettem el.
Hűtőben volt, egészen pár héttel ezelőttig amikor átkerült a kamrába
(mert a hűtő elromlott).
Tökéletes! "

:)


Készítsünk almaecetet, pl. most a lehullott almákból. Így.

A kertben most is virágoznak a chilik, bent fogom átteleltetni :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó recept és nekem megint újdonság. :-) Hétfőn el is rakok pár üveggel, csak kapjak szép padlizsánokat!
    A kavics nehezékek viccesek és igen ötletesek :-D sok kavicsom van, de ez még nem jutott eszembe, hogy erre is használhatnám, köszi Mági! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kavics :)
      Nagyon szeretem a kavicsokat én is, lépten-nyomon kavics van a házban, a ház körül. Megérintenek, megigéznek.
      Bízom benne, hogy sikerrel jársz, az újdonságokban meg számíthatsz rám :)

      Törlés
    2. Tudom Mági, tudom, ezért is szeretek nálad bogarászni. Sok mindent megcsináltam már a Te ajánlásodra. :-) <3

      Törlés
    3. Alázattal köszönöm!
      Kavics <3

      Törlés
  2. Ágikám, az elkészítése már folyamatban van :) Nagyon várom, hogy megkóstolhassam! Puszillak! Kavicsok... <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vicuska <3
      Nagyon örülök!
      A napokban sokszor emlegettünk :) a Fiam cseburekit kért, igaz hozta a receptet is a Barátja mamájától.
      Pelmeni is tervben van, most megkerestem az írásodat: https://vicuska13.blogspot.hu/2012/02/az-osi-urali-pelmeni-raadasnak.html
      Neked is ölelés!

      Törlés
  3. Kedves Àgi!
    Kedves Piszke!
    Receptjeid, fotóid csodálatosak! Gratulálok!!
    Jelöltelek a ONE LOVELY BLOG AWARD https://izek-es-izlesek.com/2017/10/07/one-lovely-blog-award/

    Üdvözlettel: Balázs Èva (Ìzek és ìzlések)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eva Balazs 🌺
      Megtisztelő, köszönöm szépen.

      Törlés