2017. október 11., szerda

Rusztikus almatorta





Az almával készült sütemények külön fejezetet érdemelnek a receptes könyvünkben.
Oly sokféleképpen variálható gyümölcs, talán nincs is párja.





Ez az almatorta más, mint általában az almás sütemények.
Ebben a tortában az alma a lényeg.
A tészta csak keretet ad, arra szolgál, hogy összefogja a gyümölcsszeleteket.
A teteje ropogós, a textúrája lágy, krémes és nagyon gyümölcsös.





Rusztikus almatorta


Hozzávalók
(Sütőtál: 26 cm x 3 cm)

3 db tojás (közepes)
90 g demerara nádcukor
kevés só
60 g finomliszt
120 g tej
1 tk sütőpor
90 g olvasztott vaj
4-5 db alma
 +
tetejére
házi vaníliáscukor
+
tálat kikenni vaj és liszt

1) - A vajat megolvasztottam, félretettem.
- Az almákat lehéjaztam (ha kezeletlen az alma, akkor a héjból készíthetünk 
almahéj-teát, vagy akár almaecetet), félretettem.
- A lisztet összekevertem a sütőporral, félretettem.
- A pitetálat kikentem vajjal és beszórtam liszttel.
- Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.
2) - A tojásokat a cukorral és 1-2 csipet sóval fehéredésig vertem.
- Felváltva hozzákevertem a tejet és a lisztkeveréket (tej, liszt, tej, liszt).
- Uborkagyalun leszeleteltem az almákat közvetlenül a süteménymasszába. Összekevertem.
- Hozzácsorgattam az olvadt (de langyos) vajat és összekevertem.
- A sütőtálba rendeztem és a felforrósodott sütőbe toltam.
Kb. 35-40 perc kell neki, hogy jól átsüljön, de minden sütő más!
- Forrón megszórtam a házi vaníliáscukorral.













Gombaleves mellé készítettem második fogásnak.
Nekünk bőven elég,  4 személyes adag, ha nagyobb a család gondoljunk rá.







*


A idén erdő, mező bővelkedik a gombákban.
Kirándulásaink során nehéz ellenállni a szépséges gombáknak.
Mégis azt javaslom, hogy csak abból vegyünk amit ismerünk.
1) Abból vegyünk, és ne taroljuk le az összeset.
Gondoljunk másokra is és a jövőre is.
2) Mindig mutassuk meg hivatalos gombavizsgálónak! Mindig.


Az alábbi gombákat (ellenőrzött) piacon vásároltam.
Illetve a Fiam lepett meg néhánnyal, amit túra során gyűjtött.
Szándékosan nem nevezem nevén a képeken láthatókat, 
csak a szépségük miatt teszem közzé.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése