2017. október 21., szombat

Csokoládé bevonatú ropogós zabkeksz




Kekszet terveztem sütni, olyat amit magával vihet az ember, 
mondván, hogy "kibírja" a késői ebédig. 
S mert az elmúlt héten az Anzac-féle kekszre kerestek a blogon legtöbben, 
így, ezt én is jó ötletnek tartottam.
Jó ötletnek tartottam, de persze más lett belőle.
Más, bár majdnem azonos hozzávalókból állítottam össze az újat.
A kókuszreszeléket elhagytam, de a kekszek talpát csokoládéval kentem be, 
és ebbe hidegen sajtolt illatos kókuszvajat kevertem, amitől a keksz intenzív kókuszízű lett.
(Aki szereti a kókuszízt, annak jó hír, aki nem szereti, az tehet helyette vajat.)
A finomlisztet elhagytam, minden más maradt, csak az arányokon változtattam.
Extra hozzávaló a csokoládé!





A kekszet készíthetjük kókuszvajjal*, vagy teavajjal, 
én most kókuszvajjal, máskor felesbe (50 % kókuszvaj + 50 % teavaj)
-többször sütöttem- adtam hozzá.

Lám, lám milyen könnyű új kekszreceptet alkotni :)





Csokoládé ropogós zabkeksz 

Hozzávalók
20 db

100 g tört zabpehely (dmbio)
100 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
100 g kókuszvaj (vagy teavaj, vagy felesben)
70 g demerara nádcukor
1 tk aranyszirup (lehet helyette méz, más szirup)
1/4 mk só
1/2 mk szódabikarbóna
1/2 mk sütőpor (foszfátmentes, dmbio)

bevonat a talpára
100 g (72 %) étcsokoládé
1 tk kókuszvaj (hidegen sajtolt, szűz)

1) A sütőt bekapcsoltam 175 fokra, egy nagy lapos tepsire sütőpapírt terítettem.
2) A lisztet, zabpelyhet, szódabikarbónát, sütőport és sót összekevertem.
3) A lágy kókuszvajat habosra kevertem a nádcukorral, majd hozzáadtam a szirupot.
4) Belekevertem a száraz hozzávalókat.
5) A masszából vizes kézzel! kb. 2 cm átmérőjű golyókat nyomkodtam/formáztam,
majd egy villa segítségével ellapítottam.
(Hagyjunk helyett közöttük, mert terülni fognak.)




6) A forró sütőbe toltam, és kb. 10 perc alatt aranyszínűre sütöttem.
(Azért körülbelül, mert minden sütő más, a lényeg, hogy nagyon gyorsan sül!)




7) A csokoládét gőz felett felolvasztottam, elkevertem benne a kókuszvajat.
Miután a kekszek kihűltek, mindegyiket megfordítottam 
és - egy kanállal/hátával- bekentem a kókuszvajas csokoládéval.
Tepsistől a hűtőbe toltam és megvártam, hogy rádermedjen a csokoládé.





Roppanós, omlós.
Szerintünk úgy a legfinomabb, ha hidegen fogyasztjuk.
Légmentesen zárható dobozban tárolom.






Szeretetrehangoltan a Facebookon :)



*


Őszi virágcsokor








 




Szép, jó hétvégét!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése