2017. október 18., szerda

Sós túrógaluska sült hokkaido tökkel




Igaz a déli órákban simán lehet trikóban dolgozni a kertben, vagy kirándulni az erdőben,
de ezen túl pontosan tudjuk, hogy ősz van.
Csípősek a kora reggelek, vastag pára ül mindenen, sőt a mai reggel már ködös volt.
A fák és bokrok sárga, narancs, bordó színben tündökölnek,
a sárgabarack ágai már csupaszon meredeznek az égre.
Lassan leszedjük az utolsó szabadföldi paradicsomot, paprikát,
kamrába kerül az alma, körte.
Az elmúlt hetekben megváltozott a piac kínálata,
most lehet kapni a szabadföldi brokkolit, karfiolt, "friss" a fejes és kelkáposzta.
Megjelentek a különféle sütőtökök, van kanadai, hokkaido,
ma láttam először, nagydobosit.




Kevesen tudják, hogy a nem beérett, még "zöld" tök is jó, fogyasztható.
Most ilyen nem beérett hokkaidóból készítettem az ebédet.





Sós túrógaluska sült hokkaido tökkel


Hozzávalók
750 g krémes túró
4 db kisebb tojás (v. 3 db nagyobb)
75 g teljes kiőrlésű tönköly búzadara (v. ugyanennyi más búzadara)
1 ek chiamag (v. 1 ek búzadarával több)
kevés olaj
+
1 db közepes hokkaido tök (félérett v. érett)
kevés olaj
fokhagyma (3-4 duci gerezd)
+
gorgonzola
görög típusú joghurt


Gorgonzola-joghurt

1) A túrót villával összenyomkodtam és elkevertem a tojásokkal.
Rászórtam a sót, a búzadarát és a chiamagot. Összekevertem és 1 órát állni hagytam.
Vizet forraltam (2 liter + 1 tk só).
A túrómasszából két kanál segítségével nagyobb galuskákat formáztam,
majd a forró vízbe kifőztem.
Szűrőkanállal kiszedegettem, a serpenyőben melegített olajra.

2) A tököt megtisztítottam, falatokra daraboltam.
A fokhagymát tisztítás után szeleteltem, majd a tökkel együtt kevés olajon odapirítottam.
(Pár perc kell csak neki, érdemes résen lenni, hogy ne essen szét, maradjon roppanós.)

3) A gorgonzolát villával összetörtem és elkevertem a joghurttal.





Akik ismernek, tudják, hogy mennyire fájdalmasan viselem az élelmiszer pazarlást.
(Mindenféle pazarlást.)
Szerencsére, a nagyobb boltokban a lejárat előtt vannak dolgok amit leáraznak.
Amikor úgyis vásárolok, ezeket a polcokat mindig megnézem.
Sokszor így jutok kincsekhez, pl. most 2 doboz gorgonzolához 50 %-os áron.





Szeretetrehangoltan a Facebookon :)


🍁



A kertünkben :)





 



4 megjegyzés:

  1. Gyonyoru kepek:) itt meg zold szinte minden..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Agnes.
      Már intenzíven hullanak a levelek, meleg van :)
      Köszönöm, szép "színesedést" <3

      Törlés
  2. Szinte érezni lehet az alma illatát! Nagyon szép képek!

    VálaszTörlés