2017. február 12., vasárnap

Zabtallér (tojás, tej, cukor nélkül)




Ezek a zabtallérok nagyon jó reggeli falatok, tele tápláló és egészséges összetevőkkel. 




Chia mag, zabpehely, kókuszreszelék, banán, datolya, kókusztej és kókuszvaj, 
meg egy csipetnyi só.
Se tojás, se cukor.
Nem ropogós, inkább rágós, nedves textúrájú.





Nem adtam hozzá tojást, a chia mag beáztatva helyettesíti a tojást.
Nem adtam hozzá cukrot, így is édes a banántól és a datolyától.
Növényi tejjel készült, de akár állati tejjel is készíthetjük.
Könnyen gluténmentessé tehetjük, ha gluténmentes zabpelyhet adunk hozzá.




Zabtallér

Hozzávalók (20 db)
100 g zabpehely (apró, tört)
50 g kókuszreszelék (spar)
15 g chia mag
50 g datolya (magozott)
150 g kókusztej
50 g kókuszvaj
1/2 mk só (mokkáskanál)
2 db banán


1) Kimértem a hozzávalókat és beáztattam a chia magot a kókusztejbe.
Így hagytam 10 percig, ez idő alatt megduzzadnak a magocskák.
2) A banánt, kókuszvajat, datolyát és a chia magos tejet botmixerrel krémesre turmixoltam.
Hozzákevertem a zabpelyhet, kókuszreszeléket és a sót.
Hagytam újabb 10 percig állni. 
Bekapcsoltam a sütőt 165 fokra (légkeverés, vagy 180 fok).
3) Fagylaltos kanál segítségével kiadagoltam, sütőpapírral borított tepsire rakosgattam.
Villával laposra nyomkodtam.
4) Az előmelegített sütőben 20 percig sütöttem, amíg a tallérok alja megpirult kicsit.
Tepsin hagytam kihűlni, majd üvegbe rakosgattam.








A sütikhez ízlés szerint tehetünk még fűszereket, illik hozzá a 
narancshéj, citromhéj, fahéj, szegfűszeg, vanília, stb.
Adhatunk hozzá apróra tört csokoládét.



🌻


A chia magról itt írtam:
A kókusztejet így készítem:










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése