2017. február 13., hétfő

Kézzel készült parmezános reszelt tészta zöldséglevesbe




Tésztát frissen készíteni nagyon jó dolog, kreatív és egyszerű. 
A klasszikus receptet alapul véve, kell hozzá 10 dkg liszt és egy tojás.
Persze lehet a lisztet variálni és tojás sem biztos hogy kell bele.
Sokféle lisztből lehet készíteni, akár keverhetjük és
 ha durumlisztet használunk hozzá, a tojás elmaradhat.
Az alapreceptet gazdagíthatjuk sajttal, túróval, darákkal, vagy magokkal, 
szárított vagy friss fűszerekkel.
(A nyáron készítettünk a Fiammal bazsalikomos, zsályás, rozmaringos tésztákat, még van belőle :)






Paradicsomlevest 2-3 heti rendszerességgel főzök. 
A fűszereket és a tésztát változtatom. 
Szeretjük csigatésztával, csipetkével, reszelt tésztával, itt kölesgaluskával,
 és itt pedig sajtos gombóccal készítettem.

Most a rozmaringos paradicsomleveshez, parmezános reszelt tésztát álmodtam.






Parmezános reszelt tészta

Hozzávalók

10 dkg finom tönkölybúzaliszt
2 dkg reszelt parmezán
1 db tojás
+ víz illetve liszt*


1) Kimértem a lisztet a gyúrótáblára és a közepébe mélyedést nyomtam.
A mélyedésbe öntöttem az előkészített tojást.
Villával picit összekevertem.
Hozzáadtam a lereszelt parmezánt.
Összegyúrtam a tésztát.
Folpack fóliába csomagoltam és hagytam érni/pihenni még elkészítettem a levest.


*Amennyiben lágynak találjunk adjunk hozzá még lisztet, 
ha netán nem állna össze akkor 1-2 teáskanál vizet.
Törekedjünk keményre gyúrni, hogy könnyebb legyen lereszelni. 
Gyúrjuk erőteljesen, amíg sima, rugalmas, selymes lesz a tésztánk.


2) Nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
A forró levesbe kevertem, 
amint a leves tetejére úsztak lezártam a tüzet és fedővel a fazekat is.


Képekkel









Más kézzel készült tészták a tartalomjegyzékben:












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése