2017. február 16., csütörtök

Rusztikus (belül) sajtos zsömle




A Fiam kívánságára alkottam ezt a receptet. 
Azt kérte, hogy olyan zsömlét készítsek, 
ami másnap is puha, nem szárad ki, nedves és ízletes,
tökéletes a sulis szendvicshez.




A recept egyszerű és viszonylag gyors, 
bátran nekiállhat az is, aki még nem készített zsömlét.

A kezemmel állítottam össze és gyúrtam rugalmassá a tésztát, 
de akár dagasztóspirálos géppel is megcsinálhatjuk.
A félkemény sajtot apró lyukú reszelőn reszeltem le.
Szabó malom kenyérlisztjét használom, de elkészíthető bármilyen búza finomlisztből,
tönkölybúza finomlisztből, az arányok változtatása nélkül.
Amennyiben teljes kiőrlésű lisztet is tennénk hozzá, akkor tegyünk pár kanál vízzel többet.
Sokszor csak fél adagot sütök (6 db), értelemszerűen a hozzávalókat felezem.





Rusztikus sajtos zsömle
12 db

Hozzávalók
600 g kenyérliszt (Szabó malom)
100 g reszelt sajt (ementali, gouda)
1/2  tk só (a sajt sós)
430 g víz
33 g friss élesztő

- A lisztet összekevertem a sajttal és a sóval. 
Az élesztőt feloldottam a vízben, ráöntöttem a sajtos lisztre, 
majd fakanállal összekevertem.


fakanállal összekevertem, enyhén lisztezett munkalapra borítottam 


- 10 perc múlva enyhén lisztezett munkalapra borítottam és kezeimmel átgyúrtam, 
hajtogattam, cipóvá formáztam..
A tészta selymes és rugalmas.
- Letakartam és hagytam, hogy duplájára emelkedjen. 
Ez lehet 1 óra de akár 2 óra is, a szoba hőmérsékletétől függ.
- Miután megkelt, a cipót kissé ellapítottam és 12 közel egyenlő részre vágtam (mint a tortát).
- Egyenként gömbölyítettem, zsömléket formáztam belőle, meghintettem őket liszttel.
Sütőpapíros tepsire sorakoztattam 




- Újra letakartam és újra duplájára kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
20 perc alatt sültek készre.


legtöbbször csak 6 darabot sütök


 Minden sütő más, másképpen süt, nem lehet egy kalap alá venni  a gáz és villanysütőt.
A fent jelzett sütési idő irányadó. 
A péksütemények, kenyerek akkor jók, amikor az aljukat 
-gyakorlat után akár a tetejüket- 
megkopogtatva, kongó hanggal válaszolnak.






                        Ezek a kedves kis rusztikus zsömlék 😊 ideálisak a másnapi szendvicsnek.








2 megjegyzés: