2015. július 8., szerda

Ribizlis-mákos pite





Bár van a kertemben ribizlibokor (ribizli is van rajta),
de nagyobb mennyiséget egy Barátunktól szoktam vásárolni.


 


 Miközben rendeztük a vásárlást, mennyei ribizlis süteményről beszélt,
 amit az Édesanyja szokott készíteni.
Persze a receptet fejből nem tudta, de az ízeket részletesen leírta :)
így már én ribizlis süteményről álmodtam.
Biztos volt, hogy a kenyér ellátmányunk után ribizlis sütemény kerül a sütőbe, 
a kérdés csak az volt milyen legyen.


 


 A recept megszületett, a sütemény elkészült,
 majd elmentem a kutyámmal az esti gyors gyaloglásunkra.
Mire hazajöttünk a sütemény majdnem elfogyott....

Ribizli és mák, jó párosítás.
Több ötlet vázlatát papírra vetettem, elsőként egyszerű kevert sütemény született.





Ribizlis mákos pite

Hozzávalók
3 db tojás szétválasztva
100 g cukor
pici só
100 g darált mák
50 g liszt
1 mk sütőpor
50 g olvasztott vaj
2 marék friss ribizli (20-25 dkg)


A ribizlit megmostam, leráztam róla a vizet és leszemeztem.
A tojásokat szétválasztottam. A mákot, a lisztet, a sót, és a sütőport összekevertem. 
A vajat megolvasztottam és visszahűtöttem.
A fehérjét habbá vertem, hozzákevertem a cukrot.
Az édes tojáshabhoz egyenként hozzáadtam a sárgájukat  -közben folyamatosan kevertem.
Végük fakanállal óvatosan beleforgattam (nagy mozdulatokkal belekevertem)
a mákos keveréket és a még éppen folyós vajat.
24 x 10 x 7 cm nagyságú (szilikon) sütőformába kanalaztam a felét,
megszórtam a fele ribizlivel, következett a másik fele tészta,
majd a maradék gyümölcsöt a tetejére szórtam.




175 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem (tűpróbáig).


Könnyű/laza, mákos, gyümölcsös, nem édes, pont ahogy szeretjük.
(Kis adag.)





Szeretetrehangoltan a Facebookon :)



6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Imádom a ribizlit és így a mákkal együtt jó párost alkotnak:-))

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jó párosítás, a pite mindkét alkotóelemét nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
  3. Gusztán néz ki, mindjárt neki is állok dupla adaggal... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kavics :)
      valóban kicsi adag, elfogy gyorsan.

      Törlés