2018. november 15., csütörtök

Perzsa gránátalmás sárgarépa (vegán)





Édes, sós, savanykás, sült, roppanós sárgarépa karikák.
A fűszerei: kurkuma, szerecsendió, fekete bors, fahéj, só, nádcukor
(méz vagy szirup).
Meleg előételnek, köretnek vagy főételnek ajánlom.





Perzsa gránátalmás sárgarépa

Hozzávalók


3 db nagy sárgarépa
1 db nagy fej vöröshagyma
olívaolaj
1 tk nádcukor (vagy 1 ek méz vagy szirup)
1 tk őrölt kurkuma
1/2 tk őrölt fahéj
 csipetnyi frissen reszelt szerecsendió
frissen őrölt bors


Tálaláskor
gránátalma
pirított dió




1) A hagymát nem túl finomra aprítottam.
 A megtisztított sárgarépákat kb. 3 mm vastag karikákra vágtam.
A diót szárazon megpirítottam, "kimagoztam" a gránátalmát.

2) A felhevített olajra dobtam a hagymát, 1 perc múlva a sárgarépát
és együtt pirítottam, dinszteltem.
Megszórtam a fűszerekkel, összekeverem.
Rátettem a fedőt és alacsony hőmérsékleten roppanósra pároltam.
(Serpenyőben készítettem, nekem nem kellett víz,
de szükséges lehet kevés.
Ízlésed szerint párold meg, lehet puha is a sárgarépa, ha úgy szereted,
akkor valóban kell alá féldecinyi víz.)




A gránátalma magokkal és dióval megszórva
(ez nekem a fotózás után került rá)
mennyei!
Házi savanyított káposztával fogyasztottam.
😃






Akik régebben olvassák a blogom tudják,
hogy 1991 januárjában hirtelen jött "érzés" hatására vegán lettem.
Mégpedig nyers vegán.
Édesanyám, aki minden nap főtt étellel várta a családot, igencsak meglepődött,
de maximálisan támogatott az elhatározásomban.
Talán pont ezért, 2-3 év elteltével visszaszoktam a főztjére,
persze továbbra is szigorúan hús-, tejtermék-, tojásmentesen étkeztem.
Újabb pár év elteltével megfogant a gyermekem és a tejtermék,
tojás újra a tányéromra került, igaz kis mennyiségben.
Hús továbbra sem és azóta sem.
Közben saját konyhám lett, én lettem az aki főz a családjának.
A családom vegyes táplálkozású, igaz nem az általános értelemben,
 húst hetente csak egyszer-kétszer készítek nekik.
Igen, csak ennyiszer, mert így igénylik, igen én, mert ki más (?)
Amikor nekik hús van, nekem tökéletes a köret, vagy salátát eszem,
vagy hasonló stílusban, ugyanazokkal a fűszerekkel
készítek valamilyen zöldséget.
Most, nekik perzsa gránátalmás csirke,
nekem perzsa gránátalmás sárgarépa.





A perzsa csirke receptje itt található.




A kertben 🌼







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése