2018. január 21., vasárnap

Fűszeres paradicsomos curry (indiai mártás)





Rajongok a fűszerekért, gyógynövényekért, teljesen elvarázsolnak,
mindent imádok ami által kapcsolatba kerülhetek velük.


koriander, római kömény, fahéj, a mozsárban kurkuma


A kertemben hatalmas választék van fűszerekből, gyógynövényekből
és ami itt nem terem meg azt megveszem.
Szerencsémre a családom szereti a fűszeres ételeket, egyáltalán nincs ellenükre,
ha egyik nap mexikói, másik nap marokkói vagy indiai ízek kerülnek az asztalra.
A hazai ételeket is fűszeresebben készítem.





A napokban kedvezményesen vásároltam padlizsánt, 
így kedvet kaptunk ehhez a finom raguhoz.
http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2017/09/fuszeres-paradicsomos-padlizsan-spenot.html
Most spenót helyett kelkáposztával és 
friss paradicsom helyett házi paradicsomsűrítménnyel készítettem.






Fűszeres paradicsomos curry

Hozzávalók

3 ek ghí (vagy kókuszvaj)
1 nagy fej hagyma apróra vágva
1 kisebb fej fokhagyma préselve
1-2 db friss chili apróra vágva
2 nagyobb padlizsán 1x1 cm kockákra vágva
3 dl liter házi paradicsomsűrítmény
1/4 kg kelkáposzta
1 ek római köménymag
2 ek koriandermag
1/4 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt kurkuma
1 tk demerara nádcukor 
2 tk (himalájai) só

Tálalához
 citrom
kókusztejszín (vagy joghurt)
rizs vagy chapati


Mindent előkészítettem, tisztítottam, daraboltam, a fűszereket mozsárban finomra őröltem.
1) A tisztított vajat felhevítettem, rádobtam a hagymát, 2-3 perc múlva a kb. 1x1 centisre
 darabolt padlizsánt. Kevergetve sütöttem, odapirítottam.
2) Az aranybarnára pirult padlizsánhoz adtam a zúzott fokhagymát, 
a mozsárban megőrölt fűszerek 2/3-át,
a chilipaprikát és tovább sütöttem 2-3 percig.
3) Hozzáadtam a sűrű paradicsomot, gyakran kevergetve, 
nagyobb lángon rotyogtattam 15-20 percig.
(Arra törekedjünk, hogy sűrű szaftos legyen, 
általában akkor már jó amikor az olaj elkezd elkülönülni a tetején.)
4) Rászórtam a maradék fűszereket, hozzáadtam a 3x3 centisre aprított kelkáposztát


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése