2018. január 7., vasárnap

Paradicsomleves zellerlevéllel, citromfűvel, bulgurral






Nagy kísértést éreztem, hogy a januári meleget kihasználjam 
és belelendüljek a kerti munkába.
Igaz még sem tettem, mert a talaj vizes, jobb nem tömöríteni, végül is messze még a tavasz.
Viszont nem tértem be üres kézzel, szedtem a friss fűszernövényekből az ebédhez.
Most citromfüvet, zellerlevelet a paradicsomlevesbe.






Nagy fagyok még nem voltak, nem fagytak el a fűszerek, 
akinek van kertje megéri nézelődni.
A kakukkfű, rozmaring, levendula, zsálya, citromfű, menta most is szüretelhető,
sőt vadon növő zamatos turbolyát, tyúkhúrt is csipkedhetünk.





Paradicsomleves


Hozzávalók


2 ek olaj v. kókuszvaj
3 gerezd fokhagyma
1 cs bulgur
1tk fűszerpaprika
frissen őrölt bors
kis csokornyi zellerlevél
3-4 db 5-6 cm hosszú hajtáscsúcs a citromfűből





A megolvasztott kókuszvajra dobtam az összepréselt fokhagymát, 
amint sercegett és megéreztem az illatát, hozzáadtam a sózott darált paprikát.
Újabb 1-2 perc múlva ráöntöttem a bulgurt és együtt hevítettem, közben kevergettem.
Megszórtam a fűszerpaprikával és felöntöttem a paradicsomlével, 
illetve öntöttem hozzá még kb. 7 dl vizet.
Összeforraltam.
Sóztam, borsoztam.
A bulgurnak nem sok kell, így elég a levesnek még felforr, meg még 3-5 perc.
Elzártam a tüzet és rászórtam az finomra aprított zöldfűszerek felét.
A másik felét tálaláskor hintettük a tetejére.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése