2017. január 12., csütörtök

Lakto-fermentált grapefruitlé. A grapefruitról.




Gyönyörű lédús grapefruitokat lehet kapni, 
ezért úgy döntöttem, hogy a héten a fermentált italunk ebből lesz.
Az erjesztett grapefruitlé igazán lenyűgöző ízű, a recept nem is lehetne egyszerűbb.
A héj alapos sikálása után (mert sajnos nem kezeletlen) a gyümölcs levét kifacsartam,
 majd élőkultúrás joghurtból lecsöpögtetett savóval erjesztettem 3 napot.
Van aki hígítva, van aki hígítatlanul fogyasztja.






A grépfrút más néven citrancs, a citrusfélék legfiatalabb tagja.
A pomelo és a narancs hibridjeként fejlődött ki, feltehetőleg Barbadoson.
A rostdús gyümölcsnek magas a C-vitamin, A-, és B-vitamin tartalma, 
biológiailag értékes tápanyagokat tartalmaz. 
Bővelkedik káliumban, magnéziumban, jelentős a vas, kalcium, réz és foszfor tartalma. 
Tele van flavonoidokkal (a vegyületcsoportot Szent-Györgyi Albert fedezte fel 1930-ban),
melyek antioxidáns hatással bírnak.
Szervessav-tartalma javítja az étvágyat. (Forrás)
Feltételezhetően tartalmaz olyan enzimet, amely az anyagcserét serkenti, 
ezért a fogyókúrás étrend kedvelt alkotója.
Fanyar kesernyés ízéért van aki rajong (pl. én), van aki pont ezért nem szereti.






Már többször írtam az erjesztett ételek/italok előnyeiről,
például itt: Probiotikus limonádé

Az erjesztett ételek:

- könnyebben emészthetők
- több vitamint, tápanyagot tartalmaznak (pl. B-, és K-vitamin)
- tele vannak probiotikumokkal, jó baktériumokkal
- támogatják az immunrendszer működését 
"Egészséges bél = egészséges immunrendszer."
A tejsavas erjedés, már a bélben lévő jó baktériumok szaporodását is segíti.

A modern társadalomban szinte valamennyiünknek sérült a bélflórája.
A környezeti hatások éppúgy károsítanak, mint a rendszeres gyógyszerszedés,
az antibiotikumkúrák, mint a fogamzásgátló-szerek,
a helytelen táplálkozás. a feldolgozott élelmiszerek,
 az ételek, italokban található toxikus anyagok.
Például az antibiotikumok válogatás nélkül kinyírják a bélbaktériumokat, nem véletlen, 
hogy ma már az orvos az antibiotikum mellé, a probiotikum szedését is előírja.


💮


A fermentált élelmiszerekben több millió egészséges baktérium lehet, 
melyek segítik a bél gyógyulását, helyreállítják az immunrendszert.

Tehát magunkon segítünk, a legjobbat tesszük, 
ha rendszeresen fogyasztunk erjesztett élelmiszereket.
Naponta egy csésze erjesztett ital, vagy zöldség, gyümölcs vagy joghurt, kefir, 
kovászos kenyér, stb.






Lakto-fermentált grapefruitlé

Hozzávalók
2 db grapefruit leve
2 ek tejsavó
csipet só


A gyümölcslét összekevertem a savóval, hozzá kevertem a csipetnyi sót.
Légmentesen lezártam és szobahőmérsékleten hagytam 3 napig.
A továbbiakban hűtőben tárolom, 1 héten belül elfogyasztjuk.






Fogyasztható hígítva vagy töményen, esetleg más gyümölcsléhez, koktélhoz keverhető.





Megjegyzés
- Ne ijedj meg, hogy honnan lesz tejsavód :) 
vegyél élő baktériumokat tartalmazó joghurtot és
egy vászonba öntve, fellógatva csöpögtesd le a savót.
A sűrű joghurtot elfogyaszthatod kenyérre kenve, 
vagy készíthetsz belőle sajtgolyókat magokba, fűszerekbe hempergetve, 
de gyümölccsel, lekvárral keverve desszertnek is finom.

- Óvatosan nyisd ki az üveget, mert az erjedés alatt gázok keletkeznek!









Szeretem képek ♡








2 megjegyzés: