2015. február 6., péntek

Kefires túrófánk






A családomban az idei farsang slágere lett, a kefirrel készült túrófánk.





Nekem is tetszik, mert nem csak finom és könnyű, az elkészítése egyszerű,
 nem igényel rákészülést, ráadásul kiadós.
Kefirgombával készült kefirrel készítettem.




Kefires túrófánk
70-75 db falatnyi - két falatnyi fánkocska

Hozzávalók
250 g túró (krémesebb fajta)
150 g kefir (+/-)
50 g cukor
3 db tojás
1/2 rúd vanília kikapart magjai
2 csipet só
2 tk sütőpor (foszfátmentes alnatura/dm)
250 g finomliszt

+ a sütéshez
olaj vagy kókuszvaj

tálaláshoz
vaníliás porcukor
lekvár

 A túrót krémesre kevertem a cukorral a vaníliamagokkal és a kefirrel.
(A kefir lehet picivel több vagy kevesebb, függ attól mennyire híg/sűrű illetve a liszt milyenségétől.)
Egyenként hozzákevertem a tojásokat, eddig kézi habverővel dolgoztam.
Nagyobb serpenyőben 2-2,5 ujjnyi olajat öntöttem, majd közepes hőfokon felmelegítettem.
A liszthez kevertem a sót és a sütőport, majd fakanállal összeforgattam a túrós masszával.
(Nem kell túlzásba vinni.)
Evőkanál hegyét belemártottam az olajba, majd falatnyi fánkokat rakosgattam vele, a forró olajba.
(Másik kanállal, vagy szilikonlapáttal segíthetjük.)
Amint 6-7 darabot az olajba tettem egyenként fordítottam a fánkokon, 
majd rakosgattam tovább amíg tele lett a serpenyő.
(3 adagban sütöttem ki.)
A fánkokat többször  ide-oda forgattam (2x 2x mindkét oldalukat), hogy egyenletesen süljenek.
Maguktól nem fognak megfordulni, csak ha jóval több az olaj.
 szép gömbölydedek lettek, kikerekedtek.





A kisült fánkocskákat rögtön megforgathatjuk porcukorban, vagy csak meghinthetjük, 
esetleg kínálhatjuk lekvárral.
Tekintettel, hogy a tésztába tettem cukrot  -meg vaníliát-   így önmagában 
 élvezetes, aromás csemege.




- A legjobb eredmény érdekében javaslom, az összekeverési menet és a sütési ajánlat betartását.
- Nem elírás, a sütőporos lisztet, csak közvetlenül a sütés előtt kevertem össze a túrós masszával, 
és "éppen csak" miközben az olaj már melegedett.
- Vigyázzunk ne hevítsük túl az olajat,
hisz akkor gyorsan "sötétedik" a fánkocska, közepének is át kell sülni.








   Szeretetrehangoltan a Facebookon :)



2017. 01. 22.


 Kefires túrófánk II.

Vendéget vártam, dupla adag fánk sütését terveztem.
Kicsit variáltam a recepten, a tojást nem dupláztam, a liszt egy részét
réteslisztre cseréltem.
Plusz tettem a tésztába rumot és reszelt bio narancshéjat.

Hozzávalók

500 g túró
300 g házi kefír
3 db tojás
2 ek házi vaníliáscukor v. 1/2 rúd vanília magjai
1 bio narancs reszelt héja
3 ek rum (igazi rum, nem aroma!)
1 mk só
100 g cukor

Mindezt botmixerrel krémesre kevertem.

+
200 g rétesliszt
250 g finomliszt
1 cs dmbio sütőpor (foszfát mentes)


A liszteket és a sütőport összekevertem, majd fakanállal a túrós masszába forgattam.
A sütés ugyanúgy. 



2 megjegyzés:

  1. Nagyszerű. Tuti nekifutok, még akkor is, ha nem szeretek olajban sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kristina <3
      Igen, egyetértünk, van jobb dolog, mint olajban sütni :) de a fánk jó dolog, az igazi fánk meg olajban sül :) Sok sikert!

      Törlés