2015. január 19., hétfő

Sárgarépa-kelkáposzta csőben sütve



A csőben sütés nem más mint, az egyszerűből csinálni nagyszerűt. 
A zöldség  -esetleg hús-  alapanyagokat, többnyire tejszínes, tojásos, 
esetleg sajtos szósszal nyakon öntjük, és tetejére   -sütőben-   ropogós kérget sütünk.  

A sárgarépa-kelkáposzta szép és ízletes páros, sőt akkor is szép és ízletes, 
ha a kelkáposztát a megjelenésben elegánsabb kelbimbóra cseréljük.
Hétköznap sárgarépa-kelkáposzta, hétvégén sárgarépa-kelbimbó :)




Sárgarépa-kelkáposzta csőben sütve


Hozzávalók
~ 3/4 kg sárgarépa (nettó)
~ 3/4 kg kelkáposzta (nettó)
kevéske olaj
fűszerkömény
3 db tojás
3 dl tejszín
op. 1 cs mozzarella 
 fűszerek

A tisztított sárgarépát nem túl vékony (3-4 mm) karikára szeleteltem.
A tisztított kelkáposztát (torzsáját elropogtattam :) kb. 16-20 darabba.
Roppanósra pároltam.
(Kuktában készítettem elő. A sárgarépát 2-3 ek olajon kissé megpirítottam 
-amikor érződik az illata már jó-, majd a tetejére halmoztam a kelkáposztát.
Ráöntöttem ~1/3 liter sós vizet, meghintettem köménymaggal,
a kukta tetejét rátettem, lezártam. 
Megvártam még felforrt és rögtön elzártam a hőt.)
Hagytam kicsit hűlni, majd hőálló tálba borítottam.
A tojásokat összekevertem a tejszínnel, picit sóztam, majd a zöldségekre öntöttem.
A forró sütőben pirosra sütöttem.




Megjegyzés
- A párolás előkészítés elhagyható, akkor az összesütés igényel több időt. 
Előpárolni azért szeretem, mert hiszem, hogy több tápanyag marad benne, 
kevesebb időt vesz igénybe, és kevesebb az elfogyasztott energia.
(A párolóvizet nem öntöm ki "legrosszabb esetben" megiszom.)
- Van amikor szeletelek a tetejére sajtot, van amikor nem.
- A sütő most forró volt  (már előbb használtam), 
de ha nem így van, akkor nem szoktam előmelegíteni. 
Beteszem a sütőbe, ekkor kapcsolom be: rövidebb idő, kevesebb energia.








2 megjegyzés:

  1. Nem semmi....meg is van az új kihívás számomra..........
    Köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kitiltott Sziszi <3
      Örülök :)
      Egészségedre!

      Törlés